אין אדם בעולם שלא התחרה מימיו עם חברים מי יצליח לא לנשום הכי הרבה זמן מתחת למים. מדובר במשחק כיפי ולגיטימי שגם יכול לעזור בעתיד למי שרוצה לפתח קריירה בתחום הימי. אבל למרות הפופולריות שלו, מדובר במשחק די מסוכן כשחושבים על זה, ולא אחת הוא גרם לאנשים להיפגע ואפילו למות. זה גם לא משנה אם אתם משחקים את זה כילדים או כאנשים מבוגרים, הסיכוי שתצללו ולא תעלו חזרה מעלה הוא זהה.



זה בדיוק מה שקרה לאחרונה לרוברט זאקרי בונזה, מניו ג'רזי, שטבע למוות כשהתחרה עם חבריו מי יצליח לעצור את הנשימה למשך הכי הרבה זמן. האירוע הטרגי התרחש במהלך מסיבת רווקים בבית פרטי ליד אגם סינקלר, בג'ורג'יה, שם חגגו החתן המיועד ו-15 מחבריו הקרובים. בשלב כלשהו הם יצאו לשחות באגם ואז החליטו להתחרות ביניהם מי יישאר הכי הרבה זמן מתחת למים.


 
עצר את נשימתו תחת המים וטבע למוות. בונזה (מימין) עם כמה מחבריו
עצר את נשימתו תחת המים וטבע למוות. בונזה (מימין) עם כמה מחבריו

 
למרבה הצער, אף אחד מהם לא שם לב שבונזה בן ה-23 לא יצא חזרה מהמים, והם הניחו שהוא פשוט חזר לתוך הבית והלכו לשם לחפש אותו. "הוא נעדר למשך זמן מה, יותר משבע דקות לפחות, לפני שהם הבינו שמשהו לא בסדר", הסביר סרן בראד קינג, ממשרד השריף של מחוז בולדוווין. לבסוף אחד החברים החליט לחזור לאגם כדי לחפש אותו והוציא אותו מהמים.

שוטר שגר בקרבת מקום הגיב לקריאת העזרה שלהם וביצעה בצעיר החייאה במשך 10-15 דקות, עד שהפרמדיקים הגיעו. למרבה הצער, לא היה ניתן להצילו ובונזה הוכרז מת במקום."הוא רצה לבדוק כמה זמן יצליח לא לנשום תחת המים, אבל למרבה הצער טבע", אמר קינג. "מדובר בתאונה מצטערת וטראגית". בעקבות האירוע הרשויות הזהירו מתרחצים לא לנסות לעצור את הנשימה מתחת למים למשך פרקי זמן ממושכים, כיוון שזה עלול לגרום לאיבוד הכרה ולטביעה.