במהלך השנה האחרונה, החל להיבנות פסל שנוי במחלוקת, במחוז פרנמבוקו שבברזיל, שבנוי בצורה של איבר המין הנשי באורך של 30 מטרים. היצירה נחשפה בתאריך האחד בינואר, על ידי האמנית ג'וליאנה נוטרי, שנעזרה ב-20 אנשים שבנו את הפסל, ויצרו סערה בעולם בעקבות המיצג יוצא הדופן שנקרא "דיווה". הפוסט שהעלתה האמנית נוטרי לעמוד האינסטגרם שלה:

הפסל הענק בנוי נבנה בפרק האומנות הכפרי על צלע גבעה ירוקה, ברוחב של 16 מטרים ועומק של שישה מטרים. על עבודתה, נוטרי כתבה בעמוד האינסטגרם שלה כי "היא נועדה להטיל ספק ביחסים בין הטבע והתרבות בחברה המערבית וכן לעורר ויכוח על הבדלים בין מגדר". בנוסף לכך, היא הסבירה כי בימים אלו הנושאים הפמיניסטים הופכים לדחופים יותר ויותר וכי יש צורך להעלות את הנושא לשיח. 

אך עם זאת, יצירת האומנות של נוטרי עוררה סערה ברשתות החברתיות, כאשר המבקרים כינו את פסל "מגעיל". אחד כתב: "זו לא אומנות, מצטער לומר זאת. אשמח לנציגה טובה יותר לפמיניזם", בעוד אחר הוסיף: "אני כל כולי בעד פמיניזם, אבל יש דרכים יצירתיות יותר להעביר מסר מאשר להרוס את הנוף". 

האמנית ג'וליאנה נוטרי (צילום: רשתות חברתיות)
האמנית ג'וליאנה נוטרי (צילום: רשתות חברתיות)

מלבד הביקורת הנוקשה של הגולשים, היו גם כאלה ששיבחו את עבודתה של נוטרי וטענו כי היא משרת את המטרה. "הגוף הנשי והגוף הגברי הם יצירות אומנות בפני עצמן. לא משנה אם אנשים אהבו את היצירה או לא, אין ספק שמדובר באומנות", כתב אחד הגולשים. בעקבות הפסל, החל להתפתח גם וויכוח בין תומכי הימין הקיצוני במדינה, בראשות ראש הממשלה המכהן ז'איר בולסונאורו, לבין נציגי השמאל. 

בולסונארו, שנכנס לתפקידו בשנת 2019, ידוע בדעותיו המאצ'ואיסטיות על נשים וגם ידוע כי הוא פגע באומנים שניסו להעביר מסר בעבר. אך עם זאת, נוטרי החליטה לא לשתוק וסיפרה לרשת CNN בראיון: "הפסל 'דיווה' היא אפשרות לשינוי, כיוון שהיא חותכת את הפטריארכיה בברזיל, המתוגברת ללא הרף על ידי ראש הממשלה שלנו".