מיליוני תושבים בדרום קליפורניה נקראו להשקות את מדשאות הבתים רק פעם בשבוע, לאחר שהרשויות הכריזו על מצב חירום על רקע הבצורת החמורה, שצפויה להימשך גם השנה במדינה המוזהבת. מטרופוליטן, חברת אספקת המים הגדולה ביותר בדרום קליפורניה, הודיעה ביום שלישי בערב על מצב חירום בשל מחסור במים ועל מגבלות חסרות תקדים לצרכנים.

החברה מספקת מים ל־27 מיליון תושבים בדרום המדינה באמצעות מערכת של תעלות, צינורות, מאגרים ותחנות הידרו־חשמליות. על פי ההנחיות, שייכנסו לתוקף בחודש יוני ויהיו תקפות עבור 6 מיליון תושבים בחלקים של לוס אנג'לס ובמחוזות ונטורה וסן ברנרדינו אפשר יהיה להשקות צמחייה חיצונית, כמו עצים ברחובות ומדשאות פרטיות, רק פעם אחת בשבוע.

עבודות גינון (צילום: אינג'אימג')
עבודות גינון (צילום: אינג'אימג')

גם יתר הצרכנים הפרטיים והעסקיים של מטרופוליטן, אלה שאינם חלק מההנחיה החדשה, נקראו לצמצם את הצריכה לרמה של עד 30%. "שלוש השנים האחרונות היו היבשות ביותר בהיסטוריה של המדינה שלנו, והובילו לתנאי בצורת כפי שלא ראינו מעולם", נמסר בהודעת הוועד המנהל של מטרופוליטן.

היו גם מי שהזהירו מפני ההשלכות של הצעדים החדשים. "זה מטורף, אבל לא בלתי צפוי", אמר פיטר קראוט, חבר המועצה בעיר קלבסאס שבעמק סן פרננדו. "אני נדהם ששינוי כזה דרסטי מתרחש בפרק זמן כה קצר. התוכנית הזאת לא רק תביא למדשאות שיהפכו לחומות, אלא גם תהרוג אין־ספור עצים. יעברו עשרות שנים עד שאפשר יהיה לתקן את הנזק לסביבה".