בועז טל, ישראלי המתגורר בלונדון שנים רבות, שוחח היום (ראשון) עם יואב מינץ בתוכניתו "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM על הכתרת צ'ארלס השלישי למלך אנגליה: "רבים זוכרים לו את הבגידה בדיאנה. צ'ארלס נחשב לטרחן חסר כריזמה. רבים באנגליה חשבו שדווקא בנו ויליאם צריך להיות המלך ולא צ'ארלס".

"בזבוז כסף": ביקורת בבריטניה על טקס ההכתרה של המלך צ'ארלס

בפתח הראיון שיתף טל: "שמעתי שבישראל הייתה התרגשות גדולה וכיסוי תקשורתי נרחב של ההכתרה. מפה זה נשמע די משעשע בהתחשב בעובדה שהבריטים ממש לא התרגשו מהעניין. זה הצליח לעצבן לא מעט אנשים. גם ככה הוא דמות שלא עושה שום דבר לאף אחד. זוכרים לו בהחלט את חטא העבר שבגד בדיאנה, ואת העובדה שהוא הביא את המאהבת שלו שהפכה למלכה וחדרה לחיים הציבוריים. הרבה אנשים לא רואים את זה בעין יפה".

הכתרת המלך צ'ארלס השלישי (צילום: רויטרס)
"באופן כללי הוא נחשב לאיש קצת טרחן שחיכה המון שנים כדי להיות מלך ועכשיו בזקנתו קיבל את הכבוד. אבל אף אחד לא באמת אוהב אותו. אולי מגלים כלפיו אמפתיה כי הוא חיכה כל כך הרבה שנים....אבל את הנעליים הגדולות של אמא שלו יקח לו הרבה זמן למלא. הייתי אומר שאפשר לראות את היחס אליו, בסקרים שנעשו יום יומיים לפני הטקס. למשל על השאלה מה הסיכוי שאתה תצפה בשידור, פחות מ-50 אחוזים אמרו שמתכוונים לצפות. על השאלה האם אכפת לך מהעובדה שצ'ארלס יומלך, 64 אחוזים אמרו שממש לא אכפת להם", המשיך טל.

"כמובן שצריך לזכור שיש פה מחנה גדל והולך של אנשים שחושבים שכל מוסד המלוכה הוא מיותר", הוסיף. "למעלה מ-20 אחוזים אמרו את זה בסקרים. היו הפגנות אפילו בזמן ההכתרה: 'המדינה הזאת שלנו, אתה לא המלך שלנו'. המשטרה עצרה כמה מפגינים כיוון שזה מאוד לא מקובל. מקפידים מאוד על חופש הביטוי וחופש ההפגנה. העובדה שמפגינים שעמדו על זכותם נעצרו, לא נתפסת פה בעין יפה".

בסיום הראיון אמר הישראלי בלונדון: "אחת הביקורות הכי חמורות היא העובדה שהטקס הזה עלה עשרות מיליוני פאונד, כשאנגליה מתמודדת עם אחד המשברים הכלכליים הקשים בתולדותיה. לפחות בשלוש השנים האחרונות יש פה אנשים שאוכלים במטבחי צדקה ומקבלים אוכל מנדבות. יש אנשים שלא מצליחים לשלם את חשבון החשמל ויושבים בבתים קרים. תקופה רעה מאוד לעשות טקס כזה מנקר עיניים. ההרגשה הכללית שזה היה מעט מיותר ומעט מוגזם. כשמישהו מצדיק את כל הטקס בזה שהביא שני מיליון תיירים, אז כנראה שאין יותר מדי מה להציע".