מתח עצום בדרום ארה"ב - עשרות אלפי מהגרים נערכים לחצות את הגבול ממקסיקו, לאחר שפג תוקפן של התקנות המגבילות מתקופת מגיפת הקורונה.

כחלק ממגבלות הקורונה שנכנסו לתוקף תחת ממשל טראמפ, ניתן היה לגרש מארה"ב במהירות מהגרים בלתי חוקיים שחצו את הגבול גם לפני שהתקיים שימוע בעניינם. המדיניות, שהייתה מוכרת בשם "כותר 42", הסתיימה בלילה שבין חמישי לשישי בשל סיום מצב החירום הלאומי סביב המגיפה.

עשרות אלפי מהגרים, רבים מהם ממדינות מרכז אמריקה, הגיעו לצד המקסיקני של הגבול במטרה לנצל את סיום המדיניות, אולם נכון לסוף השבוע עדיין לא נרשמה עלייה משמעותית בכניסות לארה"ב. למרות זאת, הרשויות המקומיות נקטו צעדי חירום, כאשר בשני מחוזות בדרום טקסס הוכרז על מצב אסון, בעוד שהממשל הפדרלי שלח אלפי אנשי צוות על מנת לסייע בטיפול במהגרים.

סיום התקנות בגבול והחשש ממשבר הומניטרי מציבים אתגר משמעותי בפני הנשיא ג'ו ביידן והממשל הפדרלי. הרפובליקנים העבירו בשבוע שעבר חקיקה שדורשת להמשיך את בניית גדר הגבול ולהטיל מגבלות נוספות על ההגירה, וגם סנאטורים וחברי קונגרס דמוקרטים ממדינות הדרום האשימו כי הממשל לא נערך כראוי. למרות זאת, השר להגנת המולדת אלחנדרו מיורקס הביע את ביטחונו כי "המדינה מוכנה לטפל בכך באופן הומני".