מחוקקים רפובליקנים בצפון קרוליינה ביטלו היום (רביעי) את הווטו של המושל הדמוקרטי של המדינה לחוקק חוק שמגביל את החלון לרוב ההפלות במדינה מ-20 ל-12 שבועות.

לאחר פסיקת העליון בארה"ב: כל מה שחשוב לדעת על גלולת ההפלה מיפפריסטון
הפוליטיקה של הרחם: הסוגייה שמאיימת על חזרת הימין לשלטון בארה"ב | שלמה שמיר

למעשה, החוק אוסר על הפלות לאחר השליש הראשון של ההיריון, למעט מקרים של אונס, גילוי עריות, חריגות עובריות שמסכנות חיים ומקרי חירום רפואיים. החוק יגביל את הגישה להליך עבור מיליוני נשים ברחבי דרום ארה"ב, שם מספר מדינות כבר הגבילו מאוד בעבר את ההפלות.

בתוך כך, בית המשפט הפדרלי לערעורים בניו אורלינס שבלואיזיאנה שארצות הברית, דן בימים אלה בשאלה האם הגלולות למניעת היריון mifepristone אושרו כהלכה על ידי ה-FDA בשנת 2000. התיק שנידון עשוי להסתיים בסופו של דבר בבית המשפט העליון, שכבר התערב בחודש שעבר כדי לשמור על אישור השימוש ב-mifepristone.

למעשה, שלושה שופטים שמונו לבית המשפט המחוזי ולעתירה בתיק על ידי הנשיא לשעבר טראמפ משחקים תפקידים מרכזיים בתיק, הנידון כמעט כשנה לאחר שבית המשפט העליון ביטל את פסיקת 'רו נגד ווייד' שקבעה זכויות להפלה בארצות הברית. 14 מדינות אסרו מאז על הפלה בכל שלבי ההיריון ומדינות אחרות אימצו, או מתלבטות, הגבלות נוספות.

בנובמבר האחרון, מתנגדי הפלות בטקסס הגישו תביעה לבית המשפט הפדרלי, שם יושב השופט המחוזי של ארה"ב מתיו קקסמריק, מועדמו של טראמפ. קקסמריק הוציא פסק דין בחודש שעבר שהיה מבטל את אישור ה-FDA ל-mifepristone. ממשל ביידן ויצרנית התרופות Danco Laboratories ביקשו לעכב את פסיקתו של קקסמריק.