במשרד החוץ האמריקאי עוקבים בדאגה אחר ההתפתחויות בין קוריאה הצפונית ורוסיה, ברקע הלחימה הממושכת באוקראינה. זאת לאחר הצהרותיו של השליט בפיונגיאנג, קים ג'ונג און, על הגברת שיתוף הפעולה האסטרטגי עם מוסקבה. בהצהרה שמסר אתמול (שני) דובר משרד החוץ אמר כי "למרות הכחשותיה החוזרות של פיונגיאנג, יש בידינו ראיות למכירת אמצעי לחימה לטובת הלחימה באוקראינה".

תמשיך להפתיע את רוסיה? ההישגים הדרמטיים במתקפת הנגד של אוקראינה
עד חצי האי קרים: זלנסקי רוצה לשבור את הקו האדום של פוטין
בצל קריסת הסכר: האזהרה החריגה של האו"ם על תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה

בהודעה ששלח און לנשיא ולדימיר פוטין, לרגל יום רוסיה, אמר כי יפעל לחיזוק היחסים "בהתאם לרצון המשותף של שתי המדינות, להשגת המטרה הנעלה של חיזוק המדינה".

כחברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם, רוסיה שומרת זמן רב על סירובה להגביר את הלחץ על קוריאה הצפונית, אשר כפופה לשורת סנקציות שהוטלו הן על ידי האו"ם והן על ידי המערב על תוכנית הגרעין שלה.

טנק אוקראיני בפאתי בחמוט (צילום: רויטרס)
טנק אוקראיני בפאתי בחמוט (צילום: רויטרס)

בתוך כך, בתחילת השבוע טענו כוחות הצבא האוקראיני כי שחררו כפר באזור קו החזית בין מחוז דונצק הכבוש על ידי הרוסים למחוז זפוריז'יה, בעוד קייב מגבירה את מתקפת הנגד שלה. זה זמן מה שהאוקראינים נמנעו מלהודות שהמתקפה החלה למעשה.

במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, אמר נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי כי "חשוב שרוסיה תרגיש שלא נותר לה הרבה זמן". המנהיג האוקראיני ציין שהמטרה היא לשחרר כ-18% מהשטח הכבושים באזורים הדרום-מזרחיים, אך פרטים ציבוריים נוספים על המתקפה לא יפורסמו.