גורמים בממשל האמריקאי הודיעו, כי וושינגטון עומדת לשלוח תחמושת אורניום לאוקראינה, שתשוגר מטנקי אברמס שסופקו על ידי ארה"ב. ארה"ב התחייבה לשלוח 31 טנקי קרב ראשיים של אברמס, והם צפויים להגיע למדינה שסועת המלחמה במהלך הסתיו. "אין מכשולים משמעותיים לארה"ב לשלוח תחמושת אורניום", אמר גורם בכיר בממשל.

חושש למעמדו? כך פוטין מתכנן להגביל את פעילות "כוח וגנר"
בעקבות המתקפות בחרסון: טיפולים פסיכולוגים לתושבים ביוזמת ההסתדרות הציונית העולמית

תחמושת אורניום משומשת לעתים קרובות על ידי כוחות מזוינים רבים, כולל ארה"ב ובריטניה. מדובר בכדורים קינטיים, שאינם מתפוצצים, אלא חודרים לשריון של טנק בעת ירי במהירות גבוהה. עם זאת, הם נותרו שנויים במחלוקת בגלל מחקרים סותרים על ההשפעות הבריאותיות שלהם. "הסכנה הבריאותית הנשקפת מאורניום ממשיכה להוות ויכוח", אמר בעבר מומחה הטכנולוגיה הצבאית דיוויד המבלינג.

תחמושת אורניום היא "תחמושת הטנקים החזקה ביותר שקיימת", לפי חמיש דה ברטון-גורדון, קולונל לשעבר של הצבא הבריטי, שפיקד על כוחות ההגנה הכימית, הביולוגית, הרדיולוגית והגרעינית של בריטניה ושל נאט"ו.

מלחמת רוסיה-אוקראינה (צילום: רויטרס)
המהלך בכל זאת הכעיס את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהציע שיש מרכיב "גרעיני" למהלך. "זהו רכיב סטנדרטי ואין לו שום קשר לנשק גרעיני או ליכולות", אמר דובר משרד ההגנה הבריטי. "רוסיה יודעת זאת, אבל מנסה בכוונה לבטל מידע".

טנקי קרב מתוצרת המערב כמו אברמס, צ'לנג'ר 2 או טנקי Leopard - שנתרמו על ידי ארה"ב, גרמניה, בריטניה ובעלות ברית בינלאומיות אחרות - צפויים להיות מוגנים הרבה יותר מכדורי אורניום, אמר דה ברטון-גורדון. "שריון טנק רוסי אינו - בשום אופן - טוב וחזק כמו שריון מערבי", הוסיף.