מבצע "בית וגן": לאחר פעילות כוחות צה"ל במחנה הפליטים בג'נין, מספר מדינות ערב, בהן ירדן וסעודיה גינו את ישראל, וקראו "לעצור את האלימות". אליהן, הצטרפה אמש נורווגיה, כששרת החוץ אניקן הויטפלדט, הודיעה כי שוחחה עם שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מלכי.

בציוץ שפרסמה בחשבונה האישי בטוויטר, כתבה הויטפלדט: "בשיחה עם מקבילי הפלסטיני, ריאל אל-מלכי, הבעתי את הסולידריות של נורווגיה עם אנשי ג'נין. גיניתי את רמת האלימות הגבוהה ואת כל ההתקפות כנגד האזרחים. כל אמצעי צבאי חייב לפעול על פי החוק, מעגל האלימות חייב להסתיים".

כאמור, סעודיה גינתה את ישראל במהלך הפעילות בג'נין. ממשרד החוץ בריאד נמסר כי "הממלכה מגנה את ההסלמה הישראלית והאלימות המתמשכת בשטחים הפלסטינים הכבושים, כשהאחרונה שבהן היא התוקפנות נגד העיר ג'נין". עוד נכתב כי "משרד החוץ מדגיש כי הוא דוחה את ההפרות החמורות שבוצעו על ידי הכוח הישראלי ומביע תנחומים למשפחות הקורבנות, לממשלה ולעם הפלסטיני ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

לסעודיה הצטרף משרד החוץ הירדני. שר החוץ איימן א-ספדי הצהיר כי "התוקפנות נגד ג'נין היא הסלמה מסוכנת של הכיבוש הישראלי". במסיבת עיתונאים שערך עם מקבילו הטורקי, אמר כי "ירדן וטורקיה הסכימו לגנות את התוקפנות הישראלית נגד ג'נין, ולדחות אותה על הסף. היא מהווה הסלמה בשטחים הפלסטינים הכבושים, ואנו קוראים לקהילה הבינלאומית לפעול במהירות להפסקת האלימות".