הלחימה נמשכת, גם בחזית הימית: כוחות צבא רוסיה השתלטו על ספינת מטען בים השחור, שהייתה בדרכה לנמל איזמעיל שבדרום אוקראינה. האירוע הדרמטי אירע על רקע העימות בין המדינות על נתיבי השיט, לאחר קריסת ההסכם לחידוש ייצוא החיטה. 

אוקראינה בדרך לפריצת דרך בלחימה? הדו"ח שעשוי להדאיג את פוטין
במערב זועמים על רוסיה: "מתקפת הטילים הרוסית על פוקרובסק היא פשע מלחמה"

בתגובה, האשימו האוקראינים את הרוסים, וכינו את המהלך כ"מתקפה מכוונת ומעשה פיראטי". רוסיה מצידה, טענה כי ההשתלטות על הספינה התבצעה על מנת לוודא כי היא אינה נושאת "סחורה אסורה" לאוקראינה. 

מתקפת הטילים המאסיבית על מוסקבה | מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום :רויטרס)

האוקראינים אף קראו לקהילה הבינלאומית להכיר במעשה זה של רוסיה כפשע. "המתקפה המכוונת והבדיקה הכפויה של רוסיה על הספינה שהייתה בדרכה לנמל איזמעיל היא הפרה ברורה של חוק הים הבינלאומי, מעשה פיראטיות ופשע נגד כלי שיט אזרחיים של מדינה שלישית במימי מדינות אחרות", תקף בחריפות מיכאילו פודוליאק, יועצו של הנשיא וולודימיר זלנסקי. עוד הוסיף: "אוקראינה תסיק את כל המסקנות הנדרשות ותבחר את התגובה הטובה ביותר האפשרית". 

האירוע הדרמטי בשטח הימי, מתווסף לדרמה נוספת שאירעה בשבוע שעבר, כאשר רוסיה תקפה בית מלון בזפוריז'יה ששימש בתור בסיס מרכזי בעיר עבור האו"ם, חברי ארגונים הומניטריים, וגם בתור מחנה יום לילדים. ההפגזות באזור חרקוב ובזפוריז'יה הותירו שני הרוגים ומספר רב של פצועים.

המתאמת ההומניטרית של האו"ם לאוקראינה, דניז בראון, מסרה: "אני מזועזעת מהחדשות שבית מלון שנמצא בשימוש תכוף על ידי אנשי האו"ם ועמיתינו מארגונים לא ממשלתיים התומכים באנשים שסובלים מהמלחמה נפגע מהתקיפה הרוסית בזפוריז'יה". כמו כן, היא כינתה את התקיפה כ"בלתי קבילה לחלוטין".