ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של 'הליגה נגד השמצה' המזוהה עם המאבק באנטישמיות, פרסם היום (חמישי) הודעה לתקשורת, בנוגע להתפתחויות האחרונות בנושא טוויטר / X, על רקע איומו של אילון מאסק בתביעה לאחר שהראשון לטענתו "מנסה להרוג את הפלטפורמה בכך שהוא מאשים את הפלטפורמה ואותי באופן שגוי באנטישמיות". כמו כן, הוא המשיך וטען כי ההכנסות של X מפרסום בארצות הברית ירדו בצורה משמעותית לאור האשמות האחרונות.

נפרדים מהציפור: אילון מאסק מציג את המיתוג החדש של טוויטר
 
לדבריו של גרינבלט: "אנו מוטרדים עמוקות מכך שאילון מאסק עסק בסוף השבוע בקמפיין אנטישמי רעיל ביותר בפלטפורמה שלו; קמפיין שהחל כיוזמה של גזען חסר בושה וקודם במרץ ע"י אנשים כמו תומך העליונות הלבנה ניק פואנטס, הלאומן הנוצרי אנדרו טורבה, מקדם תאוריות הקונספירציה אלכס ג'ונס ואחרים. בסופו של דבר, ראינו כיצד הקמפיין בא לידי ביטוי בעולם האמיתי, כאשר גברים עטויי מסכה צעדו ללא בושה בשבת האחרונה בפלורידה, כשהם מנופפים בדגלים עם צלבי קרס וקוראים "החרימו את הליגה נגד השמצה".

אלא שלמען האמת, הסוגייה שעל הפרק היא לא הליגה נגד השמצה, או איום בתביעה משפטית חסרת שחר. הנושא הבוער הוא שלומו וביטחונו של העם היהודי, אל מול אנטישמיות גוברת ומתעצמת. מאסק מקיים קשרים עם האנטישמים הללו ומעלה אותם על נס, בשעה שהליגה נגד השמצה מתעדת זינוק באיומים להטמין פצצות בבתי כנסת ומוסדות יהודיים ובדיווחים כוזבים לגביהם (swatting attacks).

כל זאת, לצד תעמולה אנטישמית בהיקף דרמטי שמפוזרת בקרב קהילות יהודיות ולא יהודיות כאחד, וקיצונים שצועדים ברחובות ללא מורא, בלבוש נאצי מלא. הדברים מתרחשים על רקע המספר הגבוה ביותר של תקריות אנטישמיות שהליגה נגד השמצה תיעדה מזה למעלה מ-40 שנה – ושבועיים בלבד לפני החגים היהודיים, ראש השנה ויום הכיפורים.