ד״ר אסף קידר, מנהל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים, הוא אחד מאנשי הצוות שצפוי להצטרף למשלחת הסיוע הישראלית שתמריא למרוקו. "זו המשלחת השנייה שלי - כאשר בעבר השתתפתי במשלחת סיוע שיצאה לגינאה המשוונית לפני כשנתיים", סיפר בשיחה עם מעריב, "הפציעות הנפוצות ביותר ברעידות אדמה הן פציעות מעיכה, גם אם לא מדובר במטופל שהיה לכוד במשך זמן ממושך מאוד, וגם פציעות כלליות שנגרמות כתוצאה מנפילות וחבלות".

"שעות קריטיות": מעל ל-1,000 הרוגים ברעידת אדמה במרוקו; חיפוש הניצולים נמשך
לאחר רעידת האדמה בטורקיה: תרחיש האימים שמאיים על איסטנבול

איזה סוג של טיפול מעניקים במשלחת כזו?

"הכוח החלוץ שנשלח למדינה מנטר את המצב ואת הצרכים של המקום בתור התחלה. בהמשך, אחרי שכבר מגיעים, מטפלים בעצם במקביל במקרי חירום וגם בדברים השגרתיים. חלק מהצוותים שמגיעים לזירת האירוע מתלווים לצוותי החילוץ ומעניקים סיוע לפצועים שניות לאחר חילוצם, ועד שהם מגיעים לבית החולים, בין אם מדובר בבית חולים שדה שמוקם באוהלים, ובין אם מדובר במבנה קיים שהצליח לשרוד את האירוע. החיים עצמם ממשיכים במקביל לאסון הטבע, אז יכול להיות מצב שיגיע למקום גם מטופל שצריך לעבור ניתוח אפנדציט ובמקרה כזה אני אבצע את ההליך".

מתן וסרמן, שליח "מעריב" למרוקו, בנתב"ג לקראת טיסה למדינה לאחר רעידת האדמה. (צילום :מתן וסרמן)

איך מתכוננים לזה?

"המוטו שלי בחיים - 'תקווה לטוב ביותר והתכונן לנורא מכל'. אנחנו מתארגנים למצב של שינה ממושכת באוהלים, ולוקחים הרבה ציוד לניטור וטיפול בפצועים, וגם מיטות, אלונקות וציוד נוסף לטיפול בפצועים. וברמה האישית, אני מגיעה לשם, הולך ללא נודע, ומקווה לעשות את הטוב ביותר, בתקווה שזה יספיק. בסופו של דבר, החיים חזקים מהכל".