בצל הלחימה ותחת לחץ אמריקאי, טורקיה החלה לצנן את היחסים עם ארגון חמאס, כראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור, אסמאעיל הנייה, התבקש לעזוב את המדינה, כך דווח באתר "אל-מוניטור", מפי מקורות פלסטינים.

כשברקע צרחות וקולות ירי: רכב דהר לתוך קהל מפגינים פרו-פלסטינים 
חיפה על הכוונת של איראן: מאיימת לשגר טילים 
שר הבטחון לשעבר מטיל ספק: "מיטוט חמאס? מציע לא להשלות את עצמנו"
 
על פי הדיווח, הנייה ששהה בטורקיה ביום שפרצה המלחמה ב-7 באוקטובר, התבקש לעזוב את המדינה לאחר שהופצו ברשתות החברתיות סרטונים כשהוא מתפלל "תפילת הודיה" למראה התיעודים המחרידים מעוטף עזה. באנקרה כעסו גם על אמירותיו של סאלח אל-עארורי, סגנו של הנייה, שהתרברב ברשת "אל-ג'זירה" שארגונו חטף מספיק חיילים ישראלים "כדי לאלץ את ישראל לשחרר את כל האסירים הפלסטינים בבתי הכלא". המקורות הדגישו כי באנקרה ביקשו מהבכירים לעזוב את המדינה, כי לא רצו להצטייר כמי שמגנים על חמאס, לאחר הרג האזרחים הישראלים.

בריאיון לרשת טלוויזיה טורקית, רמז בכיר חמאס, ח'אלד משעל, כי בארגון ציפו לקבל תמיכה חזקה יותר מאנקרה. בריאיון טען כי "יש לי כבוד גדול לטורקיה, אבל היא צריכה להגיד לישראל לעצור". עם זאת, ב"אל-מוניטור" העריכו כי אנקרה לא צפויה להקשיח את עמדתה כלפי חמאס, כפי שמדינות המערב היו חפצות בכך.

על פי המקור הפלסטיני, הלחץ על אנקרה לנתק קשרים עם חמאס, הגיע כאמור מצד ארה"ב ולא ישראל. באשר למאמצי התיווך, אמר המקור כי הג'יהאד האסלאמי והפלגים הפלסטינים בעזה אינם מוכנים לדון בכך בשלב זה. לדבריו, אם הצדדים יהיו מוכנים להפסקת אש, מצרים תהיה שחקן המרכזי, כששחקני המשנה יהיו קטאר וטורקיה.