בית הנבחרים האמריקני הצביע אתמול בערב ברוב גדול של 234 תומכים לעומת 188 מתנגדים בעד נזיפה רשמית בחברת הקונגרס הדמוקרטית רשידה טלייב, האמריקאית-פלסטינית היחידה בבית הנבחרים.

ביידן דחק בנתניהו להסכים להפוגה של שלושה ימים כדי לקדם שחרור חטופים
"התפרצות של תחלואה": אלו ההשלכות החמורות שעלול לגרום "סרטון הזוועות" הלא מצונזר

הנזיפה הוגשה על ידי חבר הקונגרס הרפובליקני ריצ'רד מקורמיק מג'ורג'יה, שהאשים את טלייב בהפצת מידע שקרי והסתה נגד ישראל, ובקריאה ישירה לחיסול מדינת ישראל ואוכלוסייתה.

זוהי כבר הפעם השנייה בשבועיים האחרונים שטלייב עומדת בפני ניסיון של חברי בית הנבחרים לנזוף בה על התבטאויותיה השנויות במחלוקת כלפי ישראל, בצל הלחימה בעזה.

הנזיפה הנוכחית מגיעה בעקבות סרטון שטלייב פרסמה לאחרונה ברשתות החברתיות, בו היא מאשימה את הנשיא ג'ו ביידן בתמיכה ב"רצח עם" כלפי הפלסטינים בעקבות מלחמת חרבות ברזל. בסרטון נשמע גם קהל קורא "מן הנהר ועד הים פלסטין תהיה חופשיה" - משפט שפורש לעיתים קרובות כקריאה לחיסול ישראל.

טלייב סירבה לחזור בה מהסרטון וטענה שמדובר ב"קריאה לחופש", אך המקרה עורר ביקורת דו-מפלגתית עזה וקריאות לנזוף בה באופן רשמי.

בנאומה במליאת בית הנבחרים אתמול הגנה טלייב על זכותה לבקר את ממשלת ישראל מבלי להיות מזוהה כאנטישמית. היא אמרה בבכי כי למעלה מ-10,000 פלסטינים, בהם אלפי ילדים, נהרגו בהתקפות ישראל בעזה, וקראה להבדיל בין ביקורת לגיטימית על ישראל לבין אנטישמיות, כך לטענתה.

22 חברי קונגרס דמוקרטים הצביעו בעד הנזיפה בטלייב, מה שמראה על מחלוקת פנים-מפלגתית עמוקה בסוגיה זו. טלייב עצמה מתנגדת נחרצות לנזיפה וטוענת שמנסים להשתיק אותה ולא "לעסוק בדרכים להפסקת האלימות והסבל באזור".