נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מנסה לשכנע את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנקוט בצעדים שהוא מאמין כי בכוחם למנוע הסלמה נוספת בלחימה ברצועה, לחצים שהניבו עד כה תוצאות חלקיות בלבד, מה שגורם למתחים בין שתי בעלות הברית הוותיקות. 

גם המכחישים הגדולים שתקו: עכשיו העולם יודע באיזו מפלצת נלחמים | פרשנות

במהלך השבועיים האחרונים ביידן לחץ על נתניהו בנושאים כגון ניסיון להימנע ככל האפשר מפגיעה באזרחים ועד להסכמה להפוגה ארוכה בלחימה בתמורה לשחרור שבויים. בעוד שהייתה אמנם הסכמה במספר תחומים, כגון הכניסה הקרקעית שהתעכבה בשל המלצה אמריקאית, גורמים בארה"ב הביעו דאגה באשר לתוכניות הסופיות של ישראל בעזה ביום שאחרי, שכוללות רעיונות ל"כיבוש מורחב", כך לטענתם, ובנוסף חוששים ממספר הקורבנות הפלסטינים שהולך וגדל כתוצאה מתקיפות צה"ל. מזכיר המדינה של ארה"ב שיבח אמנם בימים האחרונים את מאמציה של ישראל לבצע פגיעות מדויקות יותר ובכך להצליח למנוע פגיעה באזרחי הרצועה, אך הפציר בישראל לעשות יותר, שכן "יש ביכולתה לעשות זאת", אמר בראיון לרשת PBS.

בנוסף, ממשל ביידן מתוסכל מאלימות המתנחלים בגדה וביום שבת האחרון שלח ביידן איתות לממשלה בישראל כי הוא מצפה שהנושא יטופל.  "הייתי ברור ואמרתי גם למנהיגים בישראל, אלימות קיצוניים נגד פלסטינים בגדה המערבית חייבת להיפסק. אלה שנוהגים באלימות חייבים לתת על כך את הדין", אמר לוושינגטון פוסט. 

בכל הנוגע ליום שאחרי, הממשלה שלאחר המלחמה מעוניינת ליצור אזור חיץ בתוך עזה לאורך הגבול עם ישראל, כך נמסר מגורמים רשמיים אמריקאים וישראלים כאחד. אחד מאותם פקידים תיאר את אותו אזור ככזה שיישאר חלק מעזה, אבל פלסטינים לא יורשו לגור בו. עם זאת, הממשל האמריקאי רוצה להבטיח שהמובלעת תישאר תחת שליטה פלסטינית ושהשטח יישאר שלם. עדיין אין זה ברור כיצד יתייחס ממשל ביידן להצעה שכזו, שאמנם לא תצמצם מבחינה טכנית את שטחה של עזה אבל בכל זאת תגביל את הגישה של פלסטינים לאזור.

זאת ועוד, המיליציות הפרו-איראניות מאיימות לתקוף בסיסים של צבא ארה"ב, והממשל האמריקאי חושש כי המלחמה תתגלגל לעימות רב-אזורי. ולמרות זאת, מסרים שנותנים את אותותיהם הם בין השאר העובדה שישראל נמנעת כרגע, ככל הנראה גם לאור המלצתו של ברט מקגורק - שליחו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למזרח התיכון, לפתוח חזית משמעותית שנייה בצפון אל מול ארגון הטרור חיזבאללה.