לאחר שבית המשפט העליון במדינת קולורדו פסל אתמול (רביעי) את נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מלהשתתף בשנית בבחירות בפריימריז לנשיאות במדינה, בשל חלקו באירועי הפריצה לקפיטול בשישה לינואר 2021, רפובליקנים רבים זעמו בעקבות ההחלטה והציעו לעשות את אותו הדבר לנשיא ביידן במדינותיהם.

המלחמה הבאה? "נשיא סין אמר לביידן שהוא מתכוון לספח את טאיוואן"
ארצות הברית: נער תכנן פיגוע בבית כנסת וזכה לעונש לא שגרתי

כאמור, טראמפ נפסל לאחר שבית המשפט העליון במדינת קולורדו הגיע למסקנה שמעשיו של הנשיא לשעבר ב-6 בינואר 2021 "מהווים השתתפות גלויה, מרצון וישירה במרד" של תומכיו בבית המשפט בקפיטול בארה"ב.

"לראות את מה שקרה בקולורדו גורם לי לחשוב - חוץ מזה שאנחנו מאמינים בדמוקרטיה בטקסס - שאולי כדאי שנוריד את ג'ו ביידן מהקלפי בטקסס על כך שהוא מאפשר ל-8 מיליון אנשים לחצות את הגבול מאז שהוא היה נשיא, מה ששיבש את המדינה שלנו הרבה יותר מכל דבר אחר", אמר סגן מושל טקסס, דן פטריק. 

מושל פלורידה, רון דסנטיס, גינה גם הוא את החלטת בית המשפט העליון בקולורדו, והרהר לגבי העיקרון המגביל עבור מדיניות זו: "האם נוכל לומר שהנשיא ביידן לא יכול להיות בקלפי כי הוא הכניס 8 מיליון מהגרים בלתי חוקיים למדינה והפר את החוקה?".
 
"אני חושב שבית המשפט העליון של ארה"ב הולך להפוך את זה", אמר. "הם עושים את כל הדברים האלה כדי לגבש עבורו את התמיכה בפריימריז".

"מה שפרוע לחלוטין בדעה הזו מבית המשפט העליון של קולורדו הוא שהיא לא מכילה שום עיקרון מגביל", פרסמה עורכת הדין לשעבר של טראמפ, ג'נה אליס, ב-X (לשעבר טוויטר). "הרפובליקנים צריכים להגיש תביעה מיידית בקולורדו בכדי להרחיק את ביידן מהקלפי, בטענה כי כישלונו לאבטח את הגבול ולאפשר פלישה נופלת בהגדרה הרחבה של בית המשפט של 'עיסוק בהתקוממות'", הוסיפה. 

הכרעה הסופית בנושא תגיע לפתחו של בית המשפט העליון של ארה"ב, והקמפיין של טראמפ התחייב לערער. "אנו בטוחים שבית המשפט העליון יפסוק לטובתנו וישים קץ לתביעות הלא-אמריקניות האלה", מסר דובר הקמפיין סטיבן צ'ונג.