ע"פ ה"וושינגטון פוסט", בתוכניתה ליום שאחרי מלחמת ישראל וחמאס, ארה"ב מקווה לסלול את הדרך לשליטתה של הרשות הפלסטינית, זאת על ידי עידוד הקמת ממשלה חדשה והשקת אימונים לקראת כוחות הביטחון שישמשו אותה. 

"אוספים מי גשמים בדליים": תושבי עזה נאבקים בקור הקשה
החות'ים טוענים: ארצות הברית תקפה מטוס סיור תימני בים האדום

עם זאת, וושינגטון מועדת באחד המכשולים הראשונים - שכנוע ישראל לבטל את חסימת המשכורות הדרושות כדי למנוע מהרשות להתמוטט לחלוטין. בשבועות האחרונים, פקידים אמריקאים שנפגשו עם נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) דחפו לשינויים ולאנשים חדשים בעמדות מפתח, זאת כדי לשפר את מעמדה של הרשות הלא פופולרית בקרב הפלסטינים.

גורמים פלסטינים נרתעו תחילה מהרעיון לחזור לשלטון בעזה, שבה שולט חמאס מאז 2007, אך שינו את דעתם בהדרגה וזיהו את ההזדמנות הנדירה לכונן אחדות בין הגדה המערבית לרצועת עזה.

על פי פקיד בבית הלבן , ממשל ביידן משוחח עם פלסטינים וחברי הקהילה הבינלאומית על "ממשלה חדשה שתצטרף לשורות הרשות הפלסטינית לצד ותחת עבאס". עם זאת, פקידים פלסטינים אמרו שהם רוצים שכל אותם מאמצים יהיו קשורים ל"אופק מדיני" ברור להקמת מדינה פלסטינית. הם סקפטיים לגבי יכולתה של ארצות הברית לספק את צרכיה של הממשלה הנוכחית בישראל.

ההפסקה במאמצי ארה"ב לפתוח 140 מיליון דולר מכספי מסים פלסטינים המיועדים לעזה, שנחסמה על ידי ישראל מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, לא חיזקה את האמון. "האמריקנים מדברים על היום שאחרי", אמר סגן ראש הממשלה של הרשות הפלסטינית, נביל אבו רודיינה. "אבל גם אם הסכמנו, איך נוכל ליישם את זה? המדיניות של ישראל היא להחליש את הרשות, לא לחזק אותה".

כשהיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, הגיע מוקדם יותר החודש כדי להיפגש עם עבאס, אמר סגן ראש הממשלה כי הוא נראה אופטימי לגבי הצעד הראשון להבטחת המשכורות.

ספקולציות לגבי מי שעשוי לרשת את עבאס היו נפוצות לפני ה-7 באוקטובר. כבר אז הוא לא היה פופולרי מאוד בקרב הפלסטינים. הוא ראה את שיעורי התמיכה בו יורדים עוד יותר מאז התקפות חמאס.