הסוכנות היהודית החלה בגיוס שליחים אשר ייצאו בקיץ הקרוב לשליחות למשך תקופה של כשנתיים בקהילות היהודיות ברחבי העולם. השליחים יפעלו להביא את הסיפור הישראלי לכל מקום בעולם ולטפח את הקשר האסטרטגי בין יהדות התפוצות לבין מדינת ישראל.

חג מולד מדמם: קטין בפלורידה ירה למוות באחותו הבוגרת בויכוח על מתנות
ארדואן במתקפה חסרת תקדים: "נתניהו אינו שונה מהיטלר"

מדי שנה משרתים בחו״ל למעלה מ-2,000 שליחות ושליחים של הסוכנות היהודית אשר פועלים בקרב מאות קהילות יהודיות בכ-60 מדינות בעולם - כ 500 מבין השליחים הם כאלה שיוצאים לשליחות ארוכה ברחבי העולם היהודי, הנמשכת כשנתיים ועוד כ-1,500 שליחים הם כאלה שיוצאים לשליחות קצרה בת מספר שבועות במחנות הקיץ ועובדים עם הנוער היהודי בצפון אמריקה.

מאז הטבח של חמאס ב 7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל הובילו השליחים של הסוכנות היהודית עצרות תמיכה למען ישראל בכל רחבי העולם, גייסו תרומות למען נפגעי הטרור בישראל, העלו את המודעות לשחרור החטופים בעשרות ראיונות בתקשורת הבינלאומית, פעלו לגיבוש מנהיגות יהודית בקמפוסים אל מול האנטישמיות הגואה ויזמו את הגעתן של משלחות סולידריות ומתנדבים מהתפוצות ועוד.

פעילות כוחות מגלן ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

המיונים לשליחות הארוכה נפתחים בימים אלה לשלושה מסלולים שונים - שליחי קמפוסים שיוצבו באוניברסיטאות מובילות בארצות הברית ובמוקדים נוספים בעולם, שליחים קהילתיים שישרתו בקרב קהלים רחבים בקהילות היהודיות בצפון אמריקה וכן, שליחים תנועתיים שיעבדו עם צעירים במרכזים העולמיים של תנועות הנוער השונות ברחבי העולם. בנוסף נפתחים בימים אלה המיונים לשליחות קצרה למחנות הקיץ בצפון אמריקה.

לפני יציאתם לשליחות, הם יעברו הכשרה מיוחדת של בית הספר לשליחות על שם אדלסון. בין השאר הם יקבלו כלים והדרכה מקצועית כיצד להתמודד עם  הזינוק החד בתקריות האנטישמיות בתפוצות.

יו"ר הסוכנות היהודית, האלוף במיל' דורון אלמוג: ״שליחות ושליחי הסוכנות היהודית ניצבים בחוד החנית של העשייה והחיבור עם יהדות התפוצות. משימתם בימים אלה מתחדדת ומשמעותית היום יותר מתמיד - פיתוח הקשר והבאת הסיפור הישראלי לקהילות היהודיות בכל רחבי העולם״.