במוסדות האו"ם בז'נבה, קיים מנהג בין שגרירי המדינות, לחלק בסוף השנה האזרחית מתנות קטנות אחד לשני. השנה, המנהג הזה מקבל משמעות מיוחדת מאוד.

תכנית "ירקון נקי": מערך הגנות על הנחל מפני מקרי זיהומים עתידיים
מוחמד מוביל, אביגיל הדיחה את תמר: השמות הנפוצים בישראל

שגרירת ישראל למוסדות האו"ם, מירב אילון שחר פנתה למנכ"לית עמותת התיירות שקמה בשור, דורון אשטן וביחד הן יזמו מתנה ייחודית ומרגשת. כל אחד ואחת מעמיתיה של אילון שחר, שגרירי מדינות מרחבי העולם למוסדות האו"ם, יקבלו לרגל השנה האזרחית החדשה כלנית אדומה מחימר, אותן יצרה אמנית הקרמיקה נטע גבע מעין הבשור, שמפונה כעת מביתה.

המתנה צפויה גם לעורר מודעות נוספת לאירועי השבת השחורה, ויחד עם זאת להראות את העוצמה והגבורה של תושבי האזור, ולתת מסר של תקווה ופריחה מחדש.

יחד עם כל כלנית, יצורף המכתב הבא (באנגלית):

"מדי חורף, אזור צפון הנגב הגובל ברצועת עזה, עטוף פרחי כלניות אדומים.  מאמצע ינואר ועד סוף פברואר, ישראל חוגגת את יופיו של הצבע האדום של פריחת הכלניות השטיח את הנוף בפסטיבל בשם "דרום אדום" (דרום אדום בעברית).  הפסטיבל מתבסס ברובו על תיירות הכפר באזור, ומציע סיורים חקלאיים, שווקי איכרים, וכן פעילויות ספורט ואומנות.

ב-7 באוקטובר, המשמעות של "דרום אדום" השתנתה מצבע הפריחה לצבע הדם.  לפני פריחת הכלניות, השדות נספגו בדמם של למעלה מ-1200 איש, גברים, נשים וילדים, שנטבחו באופן ברברי על ידי מחבלי חמאס.

נטע גבע, אמנית קרמיקה ישראלית מעין הבשור, אחד מהכפרים שהותקפו ב-7 באוקטובר, יחד עם מתנדבים רבים נוספים, יוצרים מאות פרחי כלנית אדומים מחימר, להצגה בבתי קברות בדרום הארץ.  יוזמה זו נקראת 'כלניות לפני הגשם'.

האמנית נעקרה כעת, ולא ידוע מתי היא והקהילה שלה יוכלו לחזור לבתיהם. הפרח האדום הזה הוא מחווה לחיים שאבדו, ותרומה קטנה לשיקום היישובים ההרוסים בדרום ישראל שבהם גדלות כלניות. כשאנו מקבלים בברכה את עונת החגים והשנה החדשה, אנו יכולים רק לקוות לעתיד טוב יותר, בטוח יותר ושליו יותר עבור המין האנושי".