גבריאל אטאל בן ה-34 מונה היום (שלישי) על ידי נשיא צרפת עמנואל מקרון לראש הממשלה החדש במדינה, זאת לאחר שכיהן עד כה כשר החינוך והנוער. המינוי הופך אותו לראש הממשלה הצעיר ביותר בהיסטוריה של צרפת.

נשיא צרפת מקרון במסר נוקב לישראל: "מאבק בטרור אין משמעותו לשטח את עזה"

אטאל, הומוסקסואל מוצהר, נולד ב-1989 בקלמאר, עיירה בפרברים של פריז. אביו היה עורך דין ומפיק סרטים ממוצא יהודי תוניסאי; אמו עבדה כשכירה בחברת הפקת סרטים.

המינוי של אטאל מגיע אחרי התפטרותה של ראש ממשלת צרפת לשעבר אליזבת בורן אמש, לאחר שאמרה כי זהו רצונו של מקרון. בורן הוסיפה כי יש צורך יותר מתמיד "להמשיך וליישם את הרפורמות" שמובילה הממשלה. בורן סיימה קדנציה לא פופולרית של כ-20 חודשים בסימן ההחלטה השנויה במחלוקת להעלות את גיל הפרישה, ובצל המהומות שפרצו בחודשי הקיץ כאשר שוטר ירה מטווח אפס בנער ממוצא אלג'יראי.

הבחירה באטאל, שר זוטר יחסית לעומת שרים בכירים אחרים, היא ככל הנראה מאמץ להימנע ממאבק פנימי במפלגה לקראת הבחירות בקיץ לפרלמנט האירופי.

בתגובה למינוי שלו עצמו, צייץ מקרון בטוויטר "אני יודע שאני יכול לסמוך על האנרגיות ועל המחויבות שלך". לפני שהוביל את משרד החינוך, כיהן אטאל כדובר הממשלה ושר לעבודות וחשבונות ציבוריים.