נאס"א הודיעה כי הנחיתה המאוישת הראשונה על הירח תידחה בקרוב לשנה ולא תתבצע לפני ספטמבר 2026, וזאת על מנת להבטיח שננקטים כל צעדי הבטיחות כדי לשמור על חייהם של אנשי הצוות.

בכירי סוכנות החלל האמריקאית עדכנו כי משימת ארטמיס 2, שהייתה אמורה להמריא בנובמבר השנה עם ארבעה אסטרונאוטים שיקיפו את הירח מבלי לנחות עליו, נדחית כרגע לספטמבר 2025. כתוצאה מכך, המשימה המאוישת הראשונה לפני הירח מאז 1972, במהלכה שני אסטרונאוטים אמורים לנחות קרוב לקוטב הדרומי של הירח, תידחה משלהי שנת 2025 ולא תתרחש לפני ספטמבר 2026.

"בטיחות היא העדיפות העליונה שלנו וכדי לתת לצוותי ארטמיס עוד זמן כדי לעבוד על האתגרים עם פיתוחים שלא נוסו קודם, עם מבצעים ועם שילוב, אנחנו ניתן עוד למשימות ארטמיס 2 ו-3", אמר מנהל נאס"א, ביל נלסון. "הצוות הוא תזכורת מתמדת עבורנו כמה חשוב להישאר ממוקדים בעבודה שאנחנו צריכים לעשות כדי להבטיח את חזרתם בבטחה", הוסיף ג'ים פרי, אחראי המבצעים של נאס"א.

בתוך כך, חברת אסטרובוטיק הודיעה הערב כי על אף שתוקנה הבעיה של הלוחות הסולאריים של רכב החלל של משימת פרגרין, ששוגרה אתמול בדרך לפני הירח, החללית לא תוכל לבצע נחיתה רכה על הירח בשל הדליפה של חומר ההנעה.

עם זאת, בחברה ציינו כי רכב החלל יכול להמשיך בפעילותו עד שחומר ההנעה יתרוקן לחלוטין בעוד כארבעים שעות וכי יש ניסיון למצוא דרכים להאריך את יכולת הפעולה שלו. "אנחנו ממשיכים לקבל מידע בעל ערך ולספק פעילות טיסה עבור רכיבים ותוכנה שקשורים למשימה הבאה של נחתת לירח - גריפין", נמסר.

משימת פרגרין היא נחתת שאמורה לבצע ניסיון נחיתה על הירח ב-23 בפברואר, החללית האמריקאית הראשונה שתנסה להגיע לקרקע הירח מאז אפולו 17 לפני יותר מחמישים שנה. היא שוגרה אתמול בשיגור הבכורה של רקטת הוולקאן קנטאור של ULA, שנמצאת בבעלות של בואינג ולוקהיד מרטין, וזאת במסגרת יוזמת שירותי המטען המסחריים של נאס"א שמאפשרת לסוכנות החלל להשתמש בשירותים של חברת פרטיות להעברת מטענים לירח.

עם זאת, שעות ספורות לאחר מכן, נמסר כי יש אנומליה שמונעת מרכב החלל לכוון את הלוחות הסולאריים לכיוון השמש וכי זוהתה דליפה של חומר הנעה.

מלבד הנחתת, המשימה נושאת מטען מגוון נוסף, כולל מכשירים מדעיים קטנים של נאס"א, ציוד מדעי של סוכנות החלל של מקסיקו וסוכנות החלל האירופית, מטבע ביטקוין, קפסולה עם מסרים מילדים ושרידים אנושיים ובהם הדנ"א של הנשיאים וושינגטון, קנדי, אייזנהאואר והאפר של יוצר "מסע בין כוכבים" ג'ין רודנברי ושל כוכבי הסדרה, ג'יימס דוהאן (סקוטי), נישל ניקולס (אוהורה) ודהפורסט קלי (ד"ר מקוי).