סיומה של משימה היסטורית: אחרי קרוב לשלוש שנות פעילות על מאדים, נאס"א הודיעה כי המסוק הרובוטי אינג'נואיטי - כלי הטיס הראשון שפעל בכוכב לכת אחר - כבר לא מסוגל לטוס אחרי שלפחות אחד הלהבים שלו נפגע ביום חמישי שעבר במהלך הנחיתה בטיסה ה-72.

המסוק, שמגיע למשקל של 1.8 ק"ג עם להבים באורך 1.2 מטרים, הגיע למאדים עם הגשושית פרסוורנס (התמדה) בפברואר 2021 וביצע את הטיסה הראשונה שלו ב-19 באפריל 2021. המסוק הניסיוני נועד לבחון יכולות טיסה בתנאים המורכבים מחוץ לכדור הארץ והיה אמור לפעול חודש אחד עם חמש טיסות, אולם בסופו של דבר השלים 72 טיסות והגיע למרחקים ולגבהים שעלו על ציפיות המדענים בסוכנות החלל.

"המסוק המדהים הזה טס גבוה יותר ורחוק יותר מכפי שדמיינו אי פעם וסייע לנאס"א לעשות את מה שאנחנו עושים הכי טוב - להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי", אמר מנהל נאס"א, ביל נלסון. "באמצעות משימות כמו אינג'נואיטי, נאס"א סוללת את הדרך לטיסה עתידית במערכת השמש שלנו, ולחקר אנושי חכם יותר ובטוח יותר למאדים ומעבר לו".

הבשורה על סיום פעילותו של המסוק הגיעה כאשר נאס"א מציינת את יום הזיכרון הרשמי של הסוכנות לזכרם של כל אנשי הצוות שנספו, ובהם הצוות של אפולו 1 והצוותים של מעבורת החלל צ'לנג'ר שהתרסקה בינואר 1986 ושל המעבורת קולומביה שהתרסקה בפברואר 2003 עם האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון ז"ל.