עשרות ישראלים מכל אירופה הגיעו בסוף השבוע האחרון למלון לאונרדו בברלין, גרמניה, לכנס העוסק בכלים להילחם באנטישמיות.

הכנס אורגן על ידי הארגונים ICE - Israel community Europe ביחד עם CAM - Combat Antisemitism Movement. במהלך הכנס, שנערך שלושה ימים, המשתתפים קיבלו כלים, למדו על חדשנות ויזמות והעלו רעיונות אישיים להילחם באנטישמיות בקהילות שלהם.

מאיה וולפברג, תושבת ברלין, שיזמה את הכנס, סיפרה ל"מעריב": "תמיד חלמתי לערוך כנס דומה. תכננתי לערוך אותו ביום השואה הבינלאומי, ואז התרחש טבח השבת השחורה ופתאום הכנס הזה קיבל משמעות אחרת לגמרי. אני בטוחה שכל מי שהשתתף בכנס יפעל כמיטב יכולתו בקהילה שהוא מתגורר בה על מנת להילחם באנטישמיות. למרות שאנחנו חיים בגולה, הקשר לישראל נותר חזק מתמיד. יהיו כנסים דומים בעתיד וביחד נגרום לשינוי הרוחות הרעות".

סשה רויטמן־דרטווה, מנכ"ל CAM, מסר: "מה שקרה ב־7 באוקטובר היה השלב הראשון בעוד ניסיון של ג'נוסייד, רצח עם של העם היהודי. יש חשיבות רבה בעצם קיום הכנס שלנו בגרמניה, שמצד אחד - אחראית מבחינה היסטורית לשואה, ומצד שני, נמצאת כעת בחזית המאבק העולמי באנטישמיות, עומדת לצד ישראל ותומכת באופן חד־משמעי ובקול ברור בזכות שלכם להגנה עצמית".

תהילה דרמון, מנכ"לית ICE, הסבירה בשיחה עם "מעריב": "הארגון שלנו הוקם במטרה להוות בית ומקום לישראלים בתפוצות, לכל קהילה למצוא וליצור את המרחב המחבק עבורם ולבנות שיח ותרבות ישראלית מסביבם. אפשר להיות ציוני בחו"ל. אני מקווה שמפה ייצאו פרויקטים שיובילו לשינוי המתרחש באירופה. אנו פותחים עוד מרכזים ואני מרגישה שזוהי פשוט שליחות למען הישראלים, היהודים וארץ ישראל".

כרמית ויצחק בלו, ישראלים שמתגוררים במדריד, סיפרו כי "החלטנו להשתתף בכנס בעקבות האנשימיות שמתחוללת בעיר שלנו. יש לנו ילדים קטנים ובן ה־7 שלנו שאל אותי לאחרונה 'אימא, למה שונאים אותנו פה?'. אני מקווה מאוד שנוכל לחזור הביתה עם כלים נכונים להילחם בשנאה הזו. הילדים שלי רואים צלבי קרס והפגנות, וזה משפיע עליהם".

אוריאן מארי קרוגר, עובד ב־CAM, סיפר כי סבו היה נאצי: "אני מרגיש שכולנו מחויבים לעבוד לשינוי ולהגיד 'לעולם לא עוד'. זה הסיבה שאני עובד בארגון שלנו, במטרה להילחם בפשעים שבוצעו בין היתר על ידי סבא שלי והעם הגרמני".