המשקיע המיליארדר, קן גריפין, מהאנשים העשירים בעולם, הודיע כי הוא מפסיק לתרום לאוניברסיטת הרווארד כשהוא מאשים את מוסד העילית כי הוא מייצר כיום "בכיינים" במקום מנהיגים.

"הגענו לצומת ההכרעה": ישראל ניצבת בפני דילמה מצמררת במלחמה
מחדל נוסף? אזרחים ישראלים הופעלו ללא ידיעתם למטרות טרור

גריפין, שעומד בראש קרן הגידור סיטאדל עם הון של יותר מ-35 מיליארד דולר ונמצא במקום ה-35 ברשימת עשירי העולם, תרם עד כה יותר מ-500 מיליון דולר עד כה לאוניברסיטת הרווארד, כולל 300 מיליון דולר לפקולטה לאמנויות ולמדעים בשנה שעברה.

אולם הלילה, הוא הכריז כי הוא עוצר את הסיוע שלו לאוניברסיטה שבה סיים את לימודיו בשנת 1989, כשהוא מאשים כי הסטודנטים כיום בהרווארד הם "פתיתי שלג בכיינים".

"עד שבהרווארד לא יבהירו שהם מתכוונים לחדש את התפקיד שלהם כמחנכים של גברים ונשים אמריקאים צעירים כדי שיהיו מנהיגים, פותרי בעיות, שמתמודדים עם סוגיות קשות, אני לא מעוניין לתמוך במוסד הזה", אמר בכנס במיאמי.

גריפין הוא התורם הגדול ביותר עד כה שמודיע על הפסקת התרומות שלו להרווארד מאז שהחלה הסערה סביב הטיפול של מוסדות האוניברסיטה בתופעות האנטישמיות בעקבות מתקפת ה-7 באוקטובר. קדם לו המיליארד לן בלווטניק שתרם 200 מיליון דולר לבית הספר לרפואה והודיע בדצמבר כי הוא עוצר את העברות הכספים.

החלטתו של גריפין גם מראה כי התפטרותה של נשיאת האוניברסיטה, ד"ר קלודין גיי, בתחילת ינואר, בין השאר בשל ההופעה השערורייתית שלה בפני ועדת בית הנבחרים, עדיין לא מצליחה להרגיע את זעמם של התורמים הגדולים שדורשים לבצע שינויים מהותיים בהתנהלותו של אחד ממוסדות העילית החשובים באקדמיה האמריקאית.