אזרח רוסיה נידון אתמול (רביעי) לשמונה שנות מאסר באשמת "ריגול לטובת ישראל", כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית ברוסיה ריה נובוסטי.

גזר הדין ניתן על ידי בית דין צבאי בביירות, שזיכה את רעייתו של הנאשם בעקבות "מידע שהגיע משגרירות רוסיה, שהוכיח את חפותה", כפי שנטען. על פי דיווחים של כלי תקשורת מקומיים, הנאשם הודה בפני הרשויות בלבנון כי הוא גוייס למודיעין הישראלי ופעל לאיסוף נתונים במדינה.

"עצימות אחרת מזו שראינו": כיצד תיראה מלחמה כוללת מול חיזבאללה?
"אין 100% הצלחה": האם חיזבאללה מצא את הפרצה במערכת ההגנה של צה"ל?

הוא סיפר לחוקריו כי ניתנו לו מפות של מקומות ומתקנים ששייכים לחיזבאללה, והוא התבקש לבדוק ולצלם אותם. על פי הדיווחים, האזרח הרוסי ביקר במחוזות הדרומיים של ביירות ואסף מידע עבור המודיעין הישראלי. בשלב מסוים, כאשר הבחין כי הרשויות הלבנוניות "עלו עליו" ובוצע אחריו מרדף, הוא ורעייתו נמלטו ונתפסו בחודש אוגוסט האחרון, כאשר ניסו לצאת מלבנון משדה התעופה הבינלאומי בביירות ביחד עם בתם התינוקת. השניים נעצרו והוחזקו במעצר בנפרד.

עוד מתברר כי עובדי שגרירות רוסיה בביירות סייעו בחודשים האחרונים להוכיח כי רעייתו של הנאשם חפה מפשע כאשר על פי הטענות שהועלו בעיתון הלבנוני "אל־אח'באר", במהלך חקירתה, היא הודתה כי היא מכירה את פועלו של בעלה ואף סייעה לו במהלך עבודתו.

עוד נכתב בעיתון הלבנוני, המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה, כי "ביום שבת האחרון, יצאו האם ובתה מלבנון וחזרו בשלום למולדתן.
במשך שישה חודשים דיפלומטים רוסים עמדו בקשר הדוק ובמשא ומתן עם נציגי הנהגת חיזבאללה, עם משרד החוץ הלבנוני ועם הנהגת הצבא ושירותי המודיעין".