משטרת פולין פתחה בחקירה אחרי שהבוקר התגלה כי אלמונים רוקנו שמונה קרונות של רכבת מטען שנשאה גרגרי תירס וחנתה בתחנה של הכפר קוטומיס שבמרכז המדינה. לפי המשרד האוקראיני לענייני קהילות, טריטוריות ופיתוח תשתית, הרכבת נשאה מטען של 160 טון של דגנים שהיו בדרכם לנמל גדסנק לקראת ייצוא למדינות אחרות.

אתמול נמסר על תקרית דומה, כאשר מטען של פולי סויה נשפך מקרונות של רכבת בכפר דורוחוסק, ליד הגבול עם אוקראינה. גם הפעם, המשטרה פתחה בחקירה וסגן ראש הממשלה ושר התשתיות של אוקראינה, אולכסנדר קוברקוב, כינה את האירוע "חבלה מכוונת".

הפגיעות ברכבות המטען מגיעות על רקע צעדי המחאה של החקלאים בפולין שדרשו להפסיק את ייבוא התבואה מאוקראינה, בדומה לדרישה מצד עמיתיהם במדינות נוספות באיחוד האירופי שחוששים מפגיעה בפרנסתם. בשבוע שעבר, חסמו החקלאים את כל מעברי הגבול עם אוקראינה, חסמו כבישים וגישה לנמלי הים ושפכו תבואה מקרונות של רכבות.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, התייחס היום למשבר וטען כי מדובר ב"סוגיה פוליטית" שנובעת ממאבקי הכוחות בפולין. עם זאת, הוא הדגיש כי הוא שומר על קשרי עבודה עם ראש הממשלה, דונלד טוסק, ועם הנשיא אנדז'יי דודה וציין כי "אנחנו מוקירי תודה לחברה הפולנית שעמדה מאחורינו מההתחלה".

"אני לא רוצה שהגבול שמפריד בין המדינות שלנו יתרחב לגבול בין החברות שלנו. זה לא קיים", אמר. "מדובר באנשים אינטליגנטים. הם יבינו, בדיוק כמו אצלנו, במה מדובר. השימוש באוקראינה בתור מקור ללחץ על המוסדות האירופיים הוא לא הוגן".