"אני חי כאן תחת איומים" – כך אומר "למעריב" אמיר גרוס כבירי, איש עסקים ישראלי, שחי בעיקר במוסטר שבבוסניה הרצגובינה. במשרדי החברה שלו ALUMANIJ מונף דגל ישראל ושלט באנגלית, הקורא להשיב את החטופים הביתה. כבירי, שמשמש גם כנשיא הקהילה היהודית במוסטר ובוועד הדירקטוריון של ועידת רבני אירופה, מספר: "עם קשרים שפיתחתי כאן אני מנסה להשפיע ולתת את עמדת ישראל.

לא רק מול טייוואן: המתיחות של המדינה האסייתית מול סין גוברת
עשרות מדינות שהתחייבו לפעול להשבת אומנות שנשדדה בשואה - לא עשו כמעט דבר בנידון

השבוע, לדוגמה, למשחק של קבוצת הכדורגל שבבעלותי, HSK Zrinjski Mostar, הגיע שר בממשלה. תוך כדי, דיברתי איתו והפגשתי איתו עם נציג משגרירות ישראל כאן". 

"אולם לצערי, יש אנשים שמושפעים מרדיקליזם אסלאמי", הוא מוסיף. "למשל, ראש העיר סראייבו יצאה ב־10 באוקטובר באמירה מקוממת בפייסבוק. פניתי אליה במכתב, שבו ביקשתי ממנה לחזור בה מדבריה. התוצאה: הגיעו מהמשטרה לדבר איתי לאחר שהיא הגישה תלונה נגדי. גם ראש הממשלה כאן הוציא פוסט נגדי".

עוד אומר כבירי: "אוהדי קבוצת כדורגל יריבה הגיעו עם שלט 'אתם זונה של יהודי', או שביטאו איומים מפורשים על החיים שלי, אבל אני לא אוותר. אני מאמין שצריך להשיב מלחמה ולהראות שיהודים הם לא כנועים". 

גם לדברי חברי הקהילה, מאז 7 באוקטובר הם עדים ברשתות החברתיות לעלייה באמירות הקיצוניות ובאיומים. דריוס אטיאס, בכיר בקהילה, מספר: "אני מרגיש מחויבות לדאוג לביטחון. אני יותר ערני ובודק יותר כל דבר. החלום שלי זה לבנות בית אירוח שמפונים ומילואימניקים יכולים להגיע אליו. הטבע כאן הוא מדהים. חשוב לי שישראלים יידעו שאנו נקבל אותם בידיים פתוחות".

המוני פלסטינים עוזבים את ח'אן יונס (צילום :רשתות ערביות)

כבירי מסכם: "חובה על כל יהודי בעולם לפעול למען ישראל ולהראות לכולם שמה שעברנו בשואה לא יקרה שוב. שאנו נילחם למען האמת ולמען כולם, ושנדאג שמחבלים יקבלו את עונשם".