סקר חדשות סקאי ויו-גוב שפורסם הבוקר, שנערך בקרב 2,081 נשאלים בוגרים בין הימים שישי וראשון, בחן את עמדות הציבור כלפי בית המלוכה, במיוחד לנוכח המסתורין שליווה את מצבה של הנסיכה קייט מאז שעברה לפני חודשיים ניתוח בבטן ועל רקע שערוריית התמונה הערוכה בשבוע שעבר. רק אמש פורסם תיעוד ראשון של הנסיכה - סרטון שבו היא נראית עם בעלה, הנסיך וויליאם, ליד חנות בווינדזור ביום שבת האחרון.

אחרי הניתוח, השמועות והדוד שנכנס ל״אח הגדול״: קייט מידלטון מדברת לראשונה

לפי הסקר, 51 אחוז מהנשאלים הודו כי הם ראו דיונים על תיאוריות קונספירציה שונות ברשתות החברתיות בנוגע למצבה של הנסיכה ולנסיבות היעלמותה מעין הציבור, לעומת 44 אחוז שציינו כי הם לא נחשפו לתיאוריות ועוד חמישה אחוזים שלא היו בטוחים.

כאשר נשאלו לגבי המידע שסיפק הארמון בנוגע למצבה הבריאותי של קייט, ענו 36 אחוז כי הם חושבים שפורסמו מעט מדי פרטים, בעוד ש-41 אחוז אמרו כי מדובר בכמות נכונה של מידע ורק חמישה אחוזים חשבו שפורסם יותר מדי מידע.

לשם השוואה, בנוגע למצבו של המלך צ'רלס השלישי שאובחן כחולה סרטן, ענו 64 אחוז כי היה איזון מדויק של המידע, לעומת 14 אחוז שהודו כי רצו לדעת יותר וארבעה אחוזים שחושבים שהארמון סיפק יותר מידע מהנדרש.

עוד הראה הסקר כי האמון הציבורי בבית המלוכה לא נפגע באופן משמעותי. 68 אחוז אמרו שדעתם על הנסיכה קייט לא השתנתה בחודשים האחרונים מול תשעה אחוזים שציינו כי הם פחות בוטחים בה ותשעה אחוזים שאמרו כי הם בוטחים בה יותר. 72 אחוז אמרו שדעתם על המלך לא השתנה לעומת 11 אחוז שציינו כי האמון שלהם גבר וחמישה אחוזים שציינו ההפך.

מי שממשיכים להידרדר בדעת הקהל הבריטית הם הנסיך הארי ורעייתו, הדוכסית מייגן מרקל. 13 אחוז אמרו כי הם בוטחים פחות בנסיך שזוכה לתמיכה כוללת של 69 אחוז, בעוד ש-11 אחוז אמרו שהם בוטחים פחות במרקל.