נשיא ארה"ב לשעבר אובמה מתקשר לעתים קרובות לראש הסגל של הבית הלבן, וליועצים הבכירים בקמפיין ביידן כדי לסייע באסטרטגיה ולתת עצות, כך דיווח הלילה (בין שלישי לרביעי) ה"ניו יורק טיימס". 

גרושתו של מייסד גוגל: המועמד לנשיאות ארה"ב הודיע על סגניתו המיועדת
פגיעה מכוונת בנתניהו? "לאמריקאים טוב מה שאי הטלת הווטו עושה לו"

ע"פ הדיווח, רמת מעורבות זו ממחישה את תמיכתו של אובמה בביידן, אך גם את מה שאחד מעוזריו הבכירים אפיין כחשש הכבד של אובמה כי ביידן עלול להפסיד לנשיא לשעבר טראמפ: "אובמה תמיד היה מודאג מהפסד של ביידן. לכן הוא מוכן לסייע לסגן הנשיא לשעבר שלו בבחירות שעלולות להסתכם בפערים קטנים בקומץ מדינות".

דיווח זה אומנם מראה כי כלפי חוץ הנשיא לשעבר ברק אובמה תומך בחום במועמדותו של ג'ו ביידן לקדנציה נוספת כנשיא ארה"ב, אולם האתר Axios חשף בשבוע שעבר כי מאחורי הקלעים יש יריבות ואפילו קנאה לא מעטה בין שני המנהיגים.

שניים מעוזריו של ביידן שהתראיינו לאתר Axios סיפרו כי לאחר כל "הישג" של ביידן, הוא נוהג לומר כי "אובמה היה מקנא". עוזרים אחרים של ביידן חושפים כי מקורביו של ברק אובמה מעולם לא העריכו את ביידן וסברו כי הוא לא יהיה נשיא מוצלח.

ברק אובמה (צילום: רויטרס)
ברק אובמה (צילום: רויטרס)

"אנשי אובמה חשבו שביידן לא יצליח כנשיא. הם לא חשבו שהוא יהיה מאורגן מספיק כדי לבצע. יש לנו יותר מדי אנשי אובמה שלא אכפת להם מג'ו ביידן. אובמה והצוות שלו לא העריכו לחלוטין את הניסיון של ביידן עם מדיניות חוץ, קונגרס ופוליטיקה, ולא כיבדו אותו", סיפרו חלק מיועציו של ביידן לאתר Axios.

חבר בכיר המפלגה הדמוקרטית סיפר כי "כשאנשים אומרים, 'זה מה שעבד עבור אובמה', התגובה של אנשי ביידן היא לעתים קרובות 'אנחנו לא אובמה'".