המזרח התיכון נמצא בימים אלו בכוננות גבוהה, זאת על רקע איומי איראן לבצע מתקפה על ישראל, אולי אף ישירה, זאת לאחר חיסול בכיר משמרות המהפכה בדמשק. יחד עם החשש מפני התלקחות של מלחמה אזורית, יש כאלה ברשתות החברתיות שבוחרים לקחת את העניין בהומור. באחד מהציוצים ברשת X, בחרו לגחך על חוסר הרצינות האיראנית, לטענת המפרסם, להגיב צבאית נגד ישראל.

איראן במסר חריף לארצות הברית: "אל תתעסקו איתנו"
תומך החמאס לא הורשה להיכנס לגרמניה, אך במדינה לא הסתפקו בכך

בתוך כך, ארצות הברית הצהירה כי תסייע לישראל ליירט טילים איראנים, אם וכאשר טהרן תחליט לנקום על חיסול מפקד כוח קודס מוחמד זאהדי בדמשק, אשר מיוחס לכוחותינו. עם זאת, לארה"ב יש דרישה - לקבל עדכון מוקדם בנוגע לכל פעולה צבאית בהקשר של איראן ולקיים עימה התייעצות. זה המסר שהעבירו בכירים אמריקאים לישראל, כפי שדיווח היום (שישי) ברק רביד באתר "וואלה!". על רקע ההיערכות לעימות ישיר אפשרי מול איראן, ארה"ב שולחת תגבורת כוחות למזרח התיכון.

בארצות הברית חוששים מאוד כי תגובה ישראלית חריפה יתר על המידה כנגד איראן תוביל להסלמה אזורית ותקיפת בסיסים אמריקאים במרחב. בממשל ביידן לא אהבו את העובדה שקיבלו עדכון מאוחר אודות התקיפה בדמשק ושר ההגנה האמריקאי ליוד אוסטין הבהיר זאת למקבילו הישראלי יואב גלנט בשיחות ביניהם.