איראן אמנם החריפה בימים האחרונים את איומיה על ישראל שעוקבת בדריכות אחר התפתחויות. אולם נראה שההמתנה המתמשכת לתגובה לחיסול בשגרירות בדמשק הולידה גל של ביקורת ולעג נגד טהרן. כך לדוגמא, העיתון הטורקי יאני שאפק הנחשב למקורב לשלטונו של ארדואן, מגחיך את האיום האיראני על ישראל שמתבטא בינתיים בעיקר בסרטונים: "רפובליקת האנימציה של איראן".

איראן תרד מהעץ? זו הסיבה שהתגובה לחיסול בדמשק מתעכבת

כמו כן, העיתונאי העיראקי חוסיין עבדול-חוסיין כתב כי "ההתמקדות האיראנית בספינות ישראלית בלב ים אינה פוטרת את איראן מאחריות ומאפשרת לישראל הצדקה להשיב נגד איראן, כולל בתוך שטח המדינה. מישהו צריך לחנך את טהראן על המשפט הבינלאומי. גולש נוסף ברשתות החברתיות מירדן כתב: "תתמקדו בעזה ותפסיקו עם השטויות".

עריף נסר, חוקר לענייני איראן המתגורר בלונדון, אמר  כי "יתכן ואיראן תסתפק בתגובה סמלית, כדי להימנע מההשפלה", הוא הסביר: "יתכן שתיעשה פגיעה באינטרסים פחות משמעותיים, למשל מינוף התקיפה להפעלת לחץ על ישראל שלא להיות מעורבת באזרבייג'ן". 

גורם נוסף שעשוי להסביר את העיכוב בתגובה האיראנית הוא ניסיונותיה לפעול במישורים אחרים: "מי שעיין היום בעיתונים האיראנים ראה שיש ניסיון לתת צ'אנס למאמץ הדיפלומטי, באופק צצה חבילת 'פיתויים' דיפלומטיים מצד ארצות הברית, ואני סבור שאי התגובה לישראל היא למעשה מסר לוושינגטון". לדבריו, "איראן מאותתת לארצות הברית שאם תפעיל לחץ על ישראל להגיע להפסקת אש ברצועת עזה, הפעולה הישירה לא תצא לפועל".