גורמים בירדן מסרו היום (רביעי) לעיתון א-שארק אל-אווסט כי בחודשים האחרונים קיבלו אזהרות מודיעיניות מסעודיה, כי איראן מנסה להנחיל את שלוחותיה גם בגבולות הממלכה, ולערער את היציבות הביטחונית בה.

למרות שיתוף הפעולה במבצע הלילי: בירדן תוקפים בחריפות את נתניהו
אחרי שמוטטה את סוריה: איראן שואפת לרסק גם את ירדן וישראל | דעה

לדבריהם, בחודשים האחרונים הנושא נשמר בחשאיות רבה, בניסיון למנוע התנגשות חזיתית עם איראן, ששלוחת חיזבאללה כבר יושבת על גבול סוריה וירדן, המשתרע על פני כ-370 קילומטרים. "אנחנו מודעים היטב לניסיונות של איראן לערער את היציבות הביטחונית, ולתפוס אחיזה בממלכה כדי לפעול נגד יריבותיה באיזור".

טילים בליסטיים איראניים (צילום: רויטרס)
טילים בליסטיים איראניים (צילום: רויטרס)

למרות שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לירדן, שיירטה שיגורים שחלפו בשטחה האווירי, מוקדם יותר השבוע, מתח שר החוץ הירדני, איימן א-ספאדי, ביקורת חריפה על ישראל. "הזהרנו שנתניהו ינסה ליצור עימות עם איראן כדי לגרור את ארה"ב ואולי את כל המערב לתוך מלחמה אזורית, שבה ההתמקדות תעבור לאיראן ותגרום שוב לדעת הקהל לתמוך בישראל נגד איראן, והעולם ישכח לגבי עזה", אמר.

"ההתמקדות שלנו תהיה להמשיך במאמצים להבהיר לכל הקהילה הבינלאומית כי הבסיס למתיחות והגורם למתיחות הם התוקפנות הישראלית נגד עזה, בנוסף לכל הצעדים שהורגים את הסיכויים להשגת שלום". עוד ציין כי "יש לנו אתגר חדש לפנינו, וזה להתמקד מחדש בעזה, להתמקד בגורם לסכסוך, להתמקד בתוקפנות כדי שנתניהו, שמונע על ידי אידיאולוגיה שרוצה לבטל את הפלסטינים ומונע על ידי השאיפות האישיות שלו להנציח את המלחמה, לא יצליח למנוע את העמדתו בפני ההשלכות של המדיניות שלו".