מלחמת חרבות ברזל: גורם ביטחוני מיודע באיראן, שביקש להישאר בעילום שם, אמר בראיון לעיתון הלבנוני "אל-אח'באר" כי "פעולותיה של ישראל בעוספיה היו מוגבלות, והראה כי היא נמנעת מהסלמה של המתיחות בשלב זה בשל חשש מהשלכות תגובה איראנית חזקה".

ישראל חשפה את נקודת התורפה של טהרן והעבירה מסר לבעלות הברית
הנשק החדשני שחמק מתחת לראדר: פרטים חדשים על התקיפה באיראן

הוא הוסיף, "התקיפה הישראלית על בסיס צבאי בעוספיה הייתה קטנה יותר בהיקפה מהתקיפה האיראנית האחרונה שבוצעה עם 300 מל"טים וטילים. לכן, ידה של איראן על העליונה במאזן הכוחות החדש מול ישראל, ולכן טהרן לא שואפת להגביר את המתח בזמן הזה ואחרי זה".

לאחר ההתפתחויות, הגורם ציפה שהסבב החדש של המתיחות הישירה בין איראן לישראל יירגע, אך התחרות והעימות בין שני הצדדים יימשכו בצורת קרבות נסתרים, כלשונו.

כזכור, ארצות הברית והמעצמות המערביות הפצירו בפני ישראל שלא להגיב לתקיפה חסרת התקדים של איראן בסוף השבוע שעבר, ונשיא ארצות הברית ביידן אף ייעץ לישראל "להסתפק בהצלחת בלימת המתקפה". יממה לאחר התקיפה באיראן שמיוחסת לישראל, אומר הקולונל הבריטי בדימוס ריצ'רד קאמפ, כי ההתעלמות מבקשות וושינגטון השתלמה – ואפשרה לישראל להעביר מסר לאיראן, אך גם לחברות בברית ההגנה שהתגבשה השבוע.

בטור פרשנות שהתפרסם ב"טלגרף" הבריטי, כתב קאמפ כי התקיפה המצומצמת המיוחסת לישראל חשפה את נקודת התורפה של איראן בהגנתה על מתקני הגרעין הממוקמים באיספהאן.

לדבריו, "אמנם ישראל לא פגעה במתקני הגרעין עצמם, אך היא הוכיחה לאיראן כי היא מסוגלת לחדור את ההגנות סביב האתר הרגיש", הוא הוסיף: "יתכן כי למשך תקופה תעצור איראן את הליך העשרת האורניום, עד שתוכל לשקם את מערך ההגנה סביב האתר".

בנוסף, גורמים בוושינגטון מעריכים כי התקיפה המצומצמת באיראן לא תגרור הסלמה אזורית משמעותית, כך על פי הניו יורק טיימס. עם זאת עולה חשש כי טהרן תעביר את מתקני הגרעין לאתרים תת קרקעיים.

איתמר בן גביר בתגובה על התקיפה האיראנית (צילום :לשכת בן גביר)