מלחמת חרבות ברזל:  באוניברסיטת קולומביה, רוברט קראפט הכריז היום (רביעי) שהוא יעכב את המימון לאוניברסיטה עד שיינקטו בפעולות שיבטיחו את שלומם של סטודנטים יהודים בקמפוס. הבעלים של "קבוצת קראפט" והניו אינגלנד פטריוטס הוא אחד התורמים הפרטיים הגדולים ביותר לאוניברסיטה.

אוניברסיטת קולומביה הודיעה לתלמידיה ביום שני שלא להגיע לקמפוס והעבירה את השיעורים באינטרנט. באוניברסיטת ניו יורק המשטרה עצרה סטודנטים מפגינים בשני בלילה, בייל נעצרו מפגינים בשני בבוקר - שקיבלו זימונים על הסגת גבול. הרווארד נסגר לציבור.

הצדיעו במועל יד: ארבעה אזרחי גרמניה נעצרו מול ביתו של היטלר
"לא רק על מתנחלים": בלגיה קוראת להחמיר את הסנקציות

מנהלי אוניברסיטאות נוספים תוהים איך לטפל במאהלים כמו זה שפורק בשבוע שעבר באוניברסיטת קולומביה על ידי המשטרה, והורכב בחזרה. בברקלי קליפורניה, מאהל חדש נבנה.

זאת לאחר שהגוף הלאומי של ארגון "סטודנטים למען פלסטין" בארה"ב הכריז כי חבריו יקימו מאהלי מחאה בכל המוסדות האקדמיים שיש סניפים של הארגון כדי לדרוש מהרשויות לנתק את הקשרים הכלכליים עם ישראל ועם ספקי הנשק שלה, וזאת אחרי פינוי המאהל באוניברסיטת קולומביה. כמה מחברי הסגל בקולומביה גינו את ההפגנות נגד הפגנות שלום והזהירו כי המשימה של האקדמיה לקדם דיונים פתוחים בסכנה. בוגרים ותורמים התרגזו.

הפגנות פרו פלסטיניות בקוסובו (צילום: REUTERS/Laura Hasani)
הפגנות פרו פלסטיניות בקוסובו (צילום: REUTERS/Laura Hasani)

"האוניברסיטאות שלנו בחרו ברווח ומוניטין על פני חייהם של תושבי פלסטין והרצון שלנו בתור סטודנטים. הכוח לכאורה של ראשי המנהלה שלנו הוא כאין וכאפס לעומת העוצמה של סטודנטים, אנשי צוות ואנשי סגל מאוחדים שמחויבים לממש צדק ולשמור על חירות פלסטינית בקמפוס", נכתב בהודעה. "אנחנו נשתלט על האוניברסיטאות שלנו וניאלץ את המנהל להסיט את הכספים, למען תושבי עזה! הצטרפו לאוניברסיטה העממית, תפסו מחדש את המוסדות שלנו!".

נשיאת אוניברסיטת קולומביה, נמט שפיק, שלחה הודעה לסטודנטים ולעובדים ביום שני, וכתבה בה כי היא "יודעת שיש ויכוחים רבים על הגעת המשטרה לקמפוס, ואני שמחה להשתתף בדיונים האלו. הקפדה טובה יותר על הכללים של האוניברסיטה עם מנגנוני אכיפה יעילים ימנעו את הצורך להסתמך על כל אחד אחר - כדי לשמור על בטיחות בקהילת האוניברסיטה. אנחנו צריכים להיות מסוגלים לעשות זאת בעצמנו".

חברי קונגרס, שד"ר שפיק ניסתה להרגיע בשבוע שעבר, קראו להתפטרותה של הנשיאה לאחר שההפגנות יצאו משליטה בקמפוס שלה. נראה שההפגנות ימשיכו להתרחש עד סוף שנת הלימודים, ונשיאי האוניברסיטאות עדיין מתלבטים כיצד יבוצעו טקסי הסיום שלהן.