על פי סקר של המכון למחקר קרימינולוגי בסקסוניה התחתונה (KFN), רוב הסטודנטים המוסלמים (67.8 אחוזים) טוענים: "כללי הקוראן חשובים לי יותר מהחוקים בגרמניה". בנוסף, כמעט כמחצית מהם (45.8%) מאמינים שדמוקרטיה אסלאמית היא צורת הממשל הטובה ביותר - כך דווח בעיתון "הבילד" הגרמני.

הצדיעו במועל יד: ארבעה אזרחי גרמניה נעצרו מול ביתו של היטלר
מה עומד מאחורי התמיכה המובהקת של גרמניה בישראל? | ד"ר ענת הוכברג-מרום

שידור נאומו של תומך חמאס נקטע בעיצומו ע"י משטרת גרמניה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

המחקר לגבי רכוש ופשעי אלימות, בוצע בקרב 8,539 תלמידי כיתות ט' (כלומר, הגיל ממוצע הוא 15) וכלל כ-300 מוסלמים. מדובר, לפי מגזין "הבילד", ב"מחקר שדה אפל" - שבודק גם בעיות לא ידועות, ובתוכו עסק גם באסלאם. מדובר בסקר לא מייצג בשל גודל המדגם, ובשל העובדה שמייצג רק מדינה אחת - אבל מומחים ופוליטיקאים עדיין מודאגים מאוד.

מרכז לקליטת פליטים בברלין, גרמניה (צילום:  REUTERS/Phil Noble)
מרכז לקליטת פליטים בברלין, גרמניה (צילום: REUTERS/Phil Noble)

לפי העיתון הגרמני, בערים הגדולות כמו ברלין, פרנקפורט ועוד שיעור התלמידים המוסלמים עולה על 80 אחוזים. "יש ערוצי טיקטוק מסוימים בהם כוכבי פופ איסלמיסטים משכנעים תלמידים להתנגד לאורח החיים המערבי - ושרק ח'ליפות היא צורת ממשל נכונה. הפוליטיקה במדינה פישלה - התלמידים המוסלמים משוכנעים שהם מיוחדים, והתלמידים הנוצרים מאמינים שהם חסרי ערך", נאמר ל"בילד".

בחזרה לסקר: 35.3 אחוז אמרו שהם "מבינים אלימות כלפי אנשים שמעליבים את אללה או הנביא מוחמד", ו-21.2 אחוז אמרו כי "האיום על האסלאם מהעולם המערבי מצדיק את השימוש באלימות מצד מוסלמים". יותר ממחצית (51.5 אחוז) מהסטודנטים המוסלמים שנשאלו האמינו שרק האסלאם מסוגל "לפתור את הבעיות של זמננו".

מהתלמידים שנסקרו, 3.8 אחוז למדו בבית ספר על יסודי ובבית ספר לצרכים מיוחדים, 60.2 אחוז למדו בחטיבת ביניים (בית ספר תיכון ותיכון משולב, בית ספר תיכון, בית ספר מקיף ותיכון), ו-35.1 אחוז למדו בחטיבת יסוד. 50.4 אחוז מהסטודנטים היו גברים, 48 אחוז נשים ו-1.6 אחוז אמרו שהם "א-בינארים".

בינואר האחרון התפרסם על מקרה קיצוני במדינה, בו שלושה בני נוער מוסלמים דרשו מחבריהם לכיתה להקפיד על כללי השריעה - וכללו בכך גם יישום של הפרדה מגדרית בכיתה.

דובר משרד החינוך אמר כי אין מחקרים או נתונים דומים בנושא. עם זאת, לפי דובר משרד החינוך, הייתה עלייה נמוכה באנטישמיות במדינה מאז אוקטובר.

לפי נתונים מ-2021, בגרמניה חיים כ-4.5 מיליון מוסלמים, והם המיעוט הדתי הגדול ביותר באירופה. בסך הכול מונה אוכלוסיית גרמניה כ-83 מיליון בני אדם.