בית המשפט העליון בניו יורק ביטל היום (חמישי) את הרשעת האונס של איל הסרטים לשעבר הארווי ויינשטיין בשנת 2020, מסיבת פסיקות לא ראויות ולא "חריפות" דיה. בנוסף לכך, בית המשפט הורה על פתיחת משפט חדש.

"יש עסקה על השולחן": בדרך לתפנית בסוגית החטופים בעזה?
עימות בין נתניהו ובן גביר: "החטופים שלנו זכו לביקור דומה?"

ההחלטה התקבלה ברוב של ארבעה מול שלושה שופטים. הפסיקה התבססה על חקירתן של עדות התביעה, שטענו כי הותקפו מינית בידי ויינשטיין אך לא נכללו במשפטו המקורי. הפסיקה הנ''ל פותחת פרק חדש וכואב בהתחשבנותה של אמריקה עם התנהגות מינית בלתי הולמת של דמויות חזקות ורבות השפעה, שהחלה עם פרות עידן ה-MeeToo בשנת 2017 ועימו גל האשמות נגד ויינשטיין. 

מבית המשפט נמסר כי "להתיר האשמות ללא בדיקה זהו ניצול לרעה של שיקול דעת שיפוטי . זוהי לא יותר מהתנהגות רעה שהורסת את אופיו של הנאשם, אך אינה שופכת אור על אמינות מעשיו בכל הקשור לאישומים הפליליים שהוגשו נגדו".

השופטת מדלין סינגאס הוסיפה ומסרה כי הרוב "מלבין את העובדות כדי להתאים אותו לנרטיב הנאמר", ושבית המשפט לערעורים ממשיך ב"מגמה מטרידה של ביטול פסקי דין במקרים של אלימות מינית". "הנחישות של הרוב מנציחה מושגים מיושנים של אלימות מינית ומאפשרת לטורפים לברוח מאחריות", היא טוענת. 

ויינשטיין בן ה-72 ריצה 23 שנות מאסר בכלא בניו יורק בעקבות הרשעתו באשמת ביצוע מעשים מיניים בכפייה בעוזרת הפקה בשנת 2006, ואונס של שחקנית ב-2013. על אף הערעור וביטול הרשעת האונס, ויינשטיין יישאר כלוא מאחר והורשע פעם נוספת בשנת 2022 באונס נוסף ונידון ל-16 שנות מאסר.