מבוכה קלה שנרשמה היום (ראשון) לחובת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עוררה דיון בתקשורת הצרפתית, בעת שידור המצעד לזכר קורבנות פיגועי הטרור במערכת המגזין הסאטירי שארלי הבדו" בשבוע שעבר ובמרכול ״היפר כשר״ ביום שישי האחרון. נתניהו, שעוד קודם לכן דווח כי ארמון האליזה העדיף שלא יגיע לעצרת, מחשש כי הגעתו ודברים שיישא יסיטו את תשומת הלב לסכסוך הישראלי-פלסטיני, מוקם בשורה השנייה של הצועדים, כשלפניו, בשורה הראשונה, הנשיא הצרפתי, פרנסואה הולנד וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. נתניהו, כפי שקלטו עדשות המצלמות שהעבירו את השידור מפאריז, נדחף אל השורה הראשונה, תוך שהוא מנופף לאנשים שעמדו בצדי הדרך. 

מנהיג אחר שהחליט לעשות מעשה ״נתניהו״ היה מחמוד עבאס, נשיא הרשות הפלסטינית, שעד רגע קודם לכן עמד באותה שורה עם נתניהו, וגם הוא התקדם לעבר השורה הראשונה. בתום הצעדה עברו מנהיגי העולם לאטובוסים שהוכנו מראש, כדי שיקחו אותם לבית הכנסת הגדול, שם המשיכה העצרת. גם בשלב זה, נתניהו שובץ לאוטובוס השני, ולא לזה הראשון שבו נסעו הולנד ומרקל. בשלב זה הוא התעקש לעלות על האוטובוס הראשון, אך נאלץ להמתין לאוטובוס השני. 
לאתרי האינטרנט הצרפתיים עלו מיד סרטוני וידאו מלווים בכתובת ״Marche républicaine: quand Netanyahu attend le bus״, נתניהו ״מחכה״ לאוטובוס, והרשתות החברתיות, בעיקר הטוויטר, הוצפו בכיתובים, ״לא בכל יום ראש ממשלת ישראל מחכה לאטובוס בצרפת, בליווי הכיתוב ״lol״, שמציין בעברית לגע וצחוק גדול. בערוצי הטלוויזיה הצרפתית, כמו למשל בערוץ BFMTV כינו את הסצינות האלה כ״סצינות הזויות״, תוך שהשדרנים מציינים כי זו התנהגות שלא הולמת ראש ממשלה.