תא טרור איסלאמי ששלח לוחמים לסוריה ועיראק, במטרה שיצטרפו לדאעש ויחזרו לבצע פעילויות טרור, נחשף היום (שבת) במרוקו. פעילי התא שנחשף, השייך לקבוצות רדיקליות שהתגלו, פעלו בעיר מקנס, ובערים אל-חאג'ב ואל חוסיימה בצפון. 

תא זה, האחרון בסדרה של קבוצות רדיקליות שמדווחות הרשויות כי הן חשפו, היה פעיל בעיר מהקנס והערים של אל-חאג'ב ואל חוסיימה בהרי הריף בצפון, כך אמרו במשרד הפנים. עוד נמסר כי שמונה מחברי התא כבר הורשעו בטרור בעבר. 
מקור ביטחוני הוסיף כי קרוב ל-2,000 אזרחי מרוקו נלחמו יחד עם שורות דאעש בסוריה ובעיראק בשורות דאעש, 200 מהם חזרו למרוקו ונעצרו בשדה התעופה. "חלק משמונת חברי החוליה הורשע במקרי טרור אחרים בעבר", הוסיף המקור.

ממלכת צפון אפריקה סבלה כבר בעבר מהתקפות  על ידי חמושים. בשנת 2011, בפיצוץ בבית קפה במרקש נהרגו 15 בני אדםף ביניהם 10 זרים. זו היתה ההתקפה הקשה ביותר מאז 2003, כאשר בקזבלנקה נהרגו יותר מ-45 בני אדם בפיגועי התאבדות.

מוקדם יותר הערב, רשויות יווניות עצרו כמה אנשים לחקירה, שככל הנראה קשורים לניסיון של תא הטרור האסלאמי שסוכלה, לתקוף את משטרת בלגיה, כך נמסר מהמשטרה היוונית. נבדק החשד כי אחד מהעצורים הוא עבד אל-חמיד עבוד, בלגי ממוצא מרוקאי, שהצטרף לדאעש ותכנן פיגועים שסוכלו. לפי גורם בכיר במשטרה, הרשויות ביוון ישלחו דגימות DNA לעמיתים מבלגיה, על מנת לבצע חקירה נוספת. 
 
המשטרה יוונית אמרה כי רכזי ביטחון בינלאומיים עברו על השמות של כמה אנשים בקשר לעלילה בבלגיה כדי לבדוק אם הם היו ביוון או שעברו בארץ.
 
כזכור, ביום חמישי, משטרת בלגיה הרגה שני חמושים במהלך פשיטות בעיר ורווייר שבמזרח בלגיה. בתקופה שלאחר הפשיטות של יום חמישי, בלגיה הועלתה את רמת הכוננות הלאומית שלה ופרסה מאות חיילים, במטרה שיתגברו את המשטרה ויגנו על שגרירויות, מוסדות איחוד אירופי ואתרים יהודים.