חברת התעופה הגרמנית, "גרמן ווינגס", שמטוס הנוסעים שלה התרסק הבוקר (שלישי) בהרי האלפים הצרפתים, ערכה מסיבת עיתונאים וסיפרה על הפרטים הידועים עד כה אודות ההתרסקות שגבתה את חייהם של 150 אנשים, ביניהם 144 נוסעים ושישה אנשי צוות.



מנכ"ל החברה סיפר כי המטוס, שהמריא בשעה 10:01, נעלם מן הראדר לאחר 52 דקות טיסה. לשאלה האם הטייס דיווח על תקלה, ענה המנכ"ל: "ככל הנראה, המטוס נפל במהירות, ולא היייתה אפשרות לטייס לעדכן אותנו ולתת הצהרה או דיווח תוך כדי הנפילה. עדיין איננו יודעים את הסיבה".



"מאמתים את שמות הקורבנות מול המשפחות"


בחברה הדגישו: "נחפש את כל התיעוד אודות הטיפול הטכני במטוס לפני ההתרסקות". לגבי זהותם של קורבנות ההתרסקות, אמרו בחברה: "יש רשימת נוסעים ואנחנו מבררים מול הקרובים ומאמתים את השמות. אתם חייבים להבין שאנחנו לא יכולים לתת לכם מידע נוסף על זהותם טרם שיחתנו על הקרובים".




מטוס של חברת German Wings. צילום: רויטרס



לגבי התנהלות החקירה הוסיפו: "זה עצוב שאני צריך להגיד את זה עכשיו, אך אנחנו גאים במאמצים של הצוות הטכני שלנו- אנו מציבים במשך שנים סדנטדרים גבוהים, ועכשיו נצטרך לחקור מה קרה. במקביל לחקירה, נמשיך עם הטיסות שלנו באופן סדיר, כמתוכנן. המטוס הזה, איירבוס A320, קיים במשך שנים ולא הייתה בו שום תאונה לפני כן בלופטנזה. כמה זמן החקירה תימשך? נעשה כל מה שצריך וכרגע אין עוד צפי לכך".



הוא הוסיף: "המסר הכי חשוב שאנחנו רוצים להעביר הוא השתתפותנו בצערם של משפחות הקורבנות. אנחנו חושבים על הנוסעים בזמן זה, ובמקביל עושים כל מה שאפשר מול הגורמים המוסמכים שעוזרים בחקירה, כדי לגלות את סיבת ההתרסקות".



מוקדם יותר ערכה קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מסיבת עיתונאים, והצהירה כי ליבה עם המשפחות שאיבדו את יקירהם, ואמרה כי טרם ידועה הסיבה להתרסקות המטוס. "הכאב הזה בלתי נסבל, נעשה את המקסימום כדי להעניק למשפחות את כל העזרה האפשרית". מרקל סיפרה כי היא שוחחה בשעות אחרונות עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, ועם ראש הממשלה הספרדי, מריאנו ארחוי: "יחד הסכמנו שהמדינות צריכות לעזור אחת לשנייה בכל צורה אפשרית". מרקל הוסיפה: "אלך לשם מחר כדי לראות בעצמי את התמונה לעומקה". בסיום הצהרתה אמרה מרקל: "כולנו מתאבלים- כעת צריך לחשוב על הקורבנות, ועל החברים והמשפחות שלהם".




החיפושים אודות המוטס. צילום מסך FRANCE 2

התרסקות בגובה 2000 מטר



לפי דיווח של המשטרה הצרפתית, המטוס הגרמני, מדגם איירבוס A320 התרסק בגובה של 2,000 מטר, כשהיה בדרכו מברצלונה לדיסלדורף. זוהי התרסקות המטוס הראשונה מעל אדמת צרפת מאז התרסקות מוטס הקונקורד בשנת מחוץ לפריז בשנת 2,000, בו נהרגו 109 נוסעים ואנשי צוות.



מוקדם יותר, נשיא צרפת, אמר כי ההתרסקות ארעה באזור קשה לגישה שניתן להגיע אליו רק במסוקים, וכי אין ציפייה למצוא ניצולים. הוא הוסיף כי ככל הנראה היו מספר רב של נוסעים גרמנים על המטוס. סגנית ראש ממשלת ספרד, סוראיה סנטהמריה, אמרה כי על המטוס היו 45 נוסעם ספרדים.