"טייס המשנה לא אמר כלום, ישנה שתיקה מוחלטת מהקוקפיט לצד ניסיונות לפתוח את הדלת. הוא נשם בקלות, לא בפאניקה או בכבדות, לכן אנחנו מבינים כי מדובר בניסיון התאבדות שלו. הוא החליט לרסק את המטוס".



כך הודיע היום (חמישי) החוקר הצרפתי במרסיי, ברייס רובין, בנוגע לחקירת המטוס והבהיר כי היא התקדמה ב-24 השעות האחרונות, בעיקר בגלל קלטת השמע שהצליחו לחלץ הכוחות בשטח מאיזור ההתרסקות מהקופסא השחורה. לגבי הנוסעים, הפתיע התובע ואמר כי "הם לא ידעו מה קורה עד לרגעים האחרונים של ההתרסקות. 



התובע גם הכריז כי ככל הנראה לא מדובר בפעולת טרור, אלא במעשה אובדני של הטייס, שהחליט לרסק את המטוס. אין מילים בעשר הדקות האחרונות. שומעים אותו נושם, אין שם תשובה לשאלה. הוא נעל את הקפטן בכוונה והיה חי ברגע ההתנגשות".

ברייס גם הודיע כי טייס המישנה הוא אנדרס לוביץ, בן 28, אזרח גרמני, טייס חדש בחברה ובכלל לא היה עם ניסיון כל כך עשיר בטיסות, אך על פי התובע הוא יכל במידת הצורך להטיס את המטוס לבד. מסיבת עיתונאים רוויית מתחים, אך ברייס השיב לכל השאלות ואף עידכן במהלך מסיבת העיתונאים את שמו של הטייס. 

"הוא סירב לפתוח את הדלת ואף הוריד את כפתור הכניסה לקוקפיט. זאת לא היתה ככל הנראה תאונה. לוביץ' ריסק את המטוס של ג'רמן ווינגס. חייב להיות לחוץ כדי שהדלת תיפתח. הוא נשם בקלות, לא בפאניקה או בכבדות, הוא הבין מה הוא עושה". 

פינוי הגופות יימשך עד השבוע הבא: "הטייס לא הגיב לקריאות"
 
ברייס המשיך לתאר את מה שקרה ברגעים האחרונים של הטיסה: "הוא לא הירשה לו לחזור לקוקפיט, אין ספק שאי אפשר לאבד שליטה על המטוס במצב של 1000 מטר לדקה, זה כמו לגלוש מהר, זה פשוט לא הגיוני. אין אף אחד אחר בקוקפיט, לא היתה בעיה, לא היה שם אף אחד אחר. למרות זאת, אני רוצה להבהיר כי לא מדובר בפעולת טרור אלא בהחלטה של איש אחד.
 
"עד לרגע זה המומחים הבינו מה קרה, כנראה שעד מחר נהיה אפילו חכמים יותר. הדבר היחיד שאפשר להגיד עכשיו זה שהוא יכל להטיס את המטוס בעצמו, הניסיון של הקפטן היה אדיר, אבל הוא לא נתן לו להיכנס. זה מטוס גדול, אז אי אפשר היה לשמוע את הנוסעים, כיוון שהם לא היו שם. שומעים צרחות רק לקראת הסוף, לאחר שנודעו תוצאות החקירה, הוחלט להפריד את משפחתו של לוביץ' ושל הטייס הראשי משאר המשפחות. 

"היו הרבה מאוד קריאות מצד נמל התעופה ממארסיי, שהבין כי המטוס בבעיה. בקרי הטיסה לא קיבלו תשובה, ראו את האזעקה ושוב לא קיבלו תגובה, עד לשלב ההתרסקות".
 
אחד ממפקדי החילוץ סיפרו עוד על החילוץ: "זה איזור קשה מאוד, ההחלטה שהתקבלה כעת היא לאסוף את הגופות, לזהות אותן אחת אחת. אנחנו מתייחסים אליהן בכבוד שמגיע. אנחנו מעבירים למשפחות את האינפורמציה ומטפלים בהם. הפעולה תיקח כמה ימים. כנראה עד אמצע השבוע הבא או אחריו".