במהלך כל שעות הלילה נועדו מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, עם עמיתו האיראני, מוחמד זריף, וסיימו את הפגישה האחרונה שלהם סמוך לשעה שש בבוקר, שעון לוזאן.



קרי עצמו לחץ במהלך הפגישה על מנת לנסות ולהגיע להסכם עם טהרן לגבי תוכנית הגרעין, לאחר שהמועד הסופי שנקבע לסיום השיחות ולהשגת הסכם, פקע.



ביום השמיני של השיחות בלוזאן, קרי ממשיך באינטנסיביות במפגשים ובניסיון להפעלת לחץ על טהרן. זהו המשא ומתן הארוך ביותר מבחינת רצף הזמן שלו מאז ההסכם בין ישראל למצרים בקמפ דייויד בשנת 1979. מחלקת המדינה האמריקאית מסרה כי מוחמד ג'אבד זאריף נפגש עם קרי סמוך לשעה 2 לפנות בלילה לישיבה שנמשכה כארבע שעות. 

החשש מבחינת צוותי המשא ומתן הוא כי לאחר כל כך הרבה ימים, עדיין אין שום פריצת דרך בנושאים מהותיים, ששני הצדדים פשוט מסרבים לזוז מעמדותיהם. איראן דורשת כי סנקציות מרובות יוסרו באופן מיידי, בעוד שארצות הברית מתכננת להקל על הלחץ בצורה יותר הדרגתית ואיטית, עקב החשש ממה שאיראן עשויה לעשות בזמן זה. איראן גם דורשת כי המדענים ימשיכו לפתח את הצנטריפוגות ולהעשיר את האורניום, דבר אליו מתנגדות המעצמות בתוקף.
 
מי שהפתיע באופטימיות לגבי המו"מ הוא זריף, שאמר: "עשינו התקדמות במהלך הלילה, אבל עדיין לא הגענו לתוצאות אמיתיות עדיין", אמר זריף  והוסיף: "מה שאנחנו מצפים בשלב זה מהצד השני הוא לכתוב, להכין ובסופו של דבר גם להסכים ולצאת עם הסכם לתוכנית סופית בין שני הצדדים".

על פי כלי תקשורת מערביים, זריף מחפש את פיתרון ההסכם מאשר פיצוץ השיחות, בעיקר לאור שינוי הגישה של ארצות הברית. כאמור, בימים האחרונים, שינה נשיא ארצות הברית ברק אובמה כיוון והורה לקרי שלא להילחץ בעקבות התאריך שיועד לסיום השיחות. הצהרת הסיום צפויה לקרות בעוד שעות ספורות.
 
בעוד איראן ושש המעצמות החליטו להאריך את שיחות הגרעין ביום אחד נוסף, הניו יורק טיימס מדווח כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, משנה את טקטיקת המו"מ שלו. על פי הדיווח, אובמה אמר למזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי ולשר האנרגיה ארנסט מוניז, המנהלים את השיחות מטעם ארה"ב, להתעלם מתאריך היעד שנקבע לסיום השיחות ולהבהיר כי הם מוכנים לעזוב את השיחות ולהותיר את הסנקציות נגד טהרן על כנן. 
 
על פי הדיווח, קרי ומוניז קיימו שיחת וידאו עם הנשיא וסיפרו לו כי אין סיכוי להגיע להסכם עם איראן טרם פקיעת הזמן שהוקצב. לדברי קרי, האיראנים חשים שעמידה בלוח הזמנים יותר חשובה לוושינגטון מאשר לטהרן, ולכן הם לא מתפשרים. "האיראנים משתמשים בדד ליין נגדנו כדי לראות אם נעשה ויתורים", אמר גורם במשלחת האמריקאית. 
 
אתמול (רביעי) אמר דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט ש"הגיע הזמן שאיראן תקבל כמה החלטות". הוא לא ציין אם אכן המשא ומתן הבינלאומי יגיע לכדי הסכם, אבל אמר לכתבים כי בשל הזמן הרב שהושקע בנושא, על המאמצים להגיע לסיומם בקרוב.