מנהיג חיזבאללה בלבנון, חסן נסראללה, התייחס הערב להסכם המסגרת שנחתם בלוזאן בין איראן למעצמות, ואמר כי הוא תרם להסרת איום המלחמה האזורית".



 "אין ספק כי עסקת הגרעין האיראנית תהיה גדולה וחשובה באזור", אמר נסראללה, בראיון לטלוויזיה הסורית. נסראללה הוסיף": "ההסכם, אם ירצה האל, יעצור את רוח המלחמה האזורית ומלחמת העולם המרחפת מעלינו".

גם בישראל נשמעו היום תגובות הקוראות לשקט אזורי. במפלגת הרשימה המשותפת קראו לקהילה הבין-לאומית ליישם על ישראל את ההבנות שהושגו בשיחות עם איראן בלוֹזאן.

בהודעה שפרסמה המפלגה, היא הזהירה כי ישראל עלולה למצוא עצמה ניצבת מול אותם העיצומים שהוטלו על איראן כדי לשכנע אותה להישמע להחלטות הבין-לאומיות, וקראה ליישם את עקרונות הסכמות בלוזאן גם על ישראל. כמו כן, חברי המפלגה הזהירו את הממשלה מפני סנקציות כלכליות כנגדה כל עוד היא מתנגדת להתחייב להחלטות והאמנות הבינלאומית.

הרשימה המשותפת מציינת עוד כי ״בעוד ההסכמות בלוזאן זוכות לברכות בכל העולם, לרבות העם האיראני, ישראל היא היחידה אשר יצאה נגדה. ההסכם המסתמן שומר על האינטרסים של כל הצדדים, ומונע מירוץ התחמשות גרעיני באזור, ובכך צעד חשוב לצורך היציבות באזור כולו". 

מוקדם יותר נשמעו קולות בעולם הערבי אשר הביעו חשש כי ההסכם בלוזאן עם איראן יביא לכך שטהרן תהפוך ל׳׳שוטר האישי״ של וושינגטון במפרץ, כיוון שהם רואים בארה׳׳ב כאחראית למלחמה העקובה מדם הניטשת בשנים האחרונות בין הסונים לשיעים.