יום של אסונות ברחבי העולם: תאונה קטלנית שאירעה הערב (רביעי) באזור המאצ'ו פיצ'ו שבפרו, גבתה את חייו של ישראלי בשנות ה-20 לחייו. 



אתר Natura Vive, בו התרחשה תאונת האומגה

מדובר בתאונת אומגה, שהתרחשה באתר "Natura Vive", בה מעורבים מספר ישראלים. לפי ההערכה, הצעיר נפל מהרמפה של האומגה. התאונה הייתה בדרך לאתר ההיסטורי, והנושא נמצא בבדיקת משרד החוץ. הודעה מנסרה למשפחתו של ההרוג.



הרב עופר קריטור מבית חב"ד בקוסקו מספר: ״מדובר בשלושה מטיילים, חברים מהארץ. אחד מהם נפל מהפלטפורמה, לא ברור כתוצאה ממה. חברו העריך כי מדובר בגובה של כ-80 מטרים".



הרב קריטור הוסיף כי החברים החליטו לא לעשות את האומגות שנותרו אלא לחזור ברגל ואז לקחת רכבת לקוסקו משום שהיא יותר בטוחה. "הם יגיעו לבית חב"ד מיד כשיגיעו לקוסקו".



לדבריו, יש עיכובים עם הבאת הגופה לקוסקו היות והעניין נמצא תחת חקירה של התובע והדרכונים של המטיילים חזרו עם ההסעה לקוסקו".



מסלול הטיול של בו נהרד הצעיר בפרו. צילום: בית חב"ד, קוסקו


אומגה באזור המאצ'ו פיצ'ו. צילום: רותם כהן

אסון בתאילנד: מטיילת ישראלית נספתה למוות בטיול בת מצווה

מוקדם יותר אירע אסון בתאילנד, שגבה את חייה של ישראלית בת 12. היא נספתה במהלך טיול בת מצווה שערכה עם משפחתה, לאחר שאש פרצה בבטן האונייה ששייטה מקראבי לפוקט. האסון הותיר את משפחתה באבל גדול ובהלם מוחלט על החופים, לאחר שהצליחו להיחלץ מהאש בלב ים. 

האירוע עצמו התרחש בשעות אחר הצהריים. הנערה, ביחד עם משפחתה, נספתה בספינת טיולים בדרום תאילנד במהלך טיול משפחתי, אחרי שהמעבורת שעליה שהתה עם בני משפחתה עלתה באש במהלך שיט בדרום תאילנד. הילדה טיילה יחד עם הוריה ואחיה. סירות דייגים וסירות מנוע מיהרו לכיוון המעבורת הבוערת ופינו 114 נוסעים לעבר חופי האי או נאנג הסמוך. 

נתי חדד "מקוסמוי - חילוץ והצלה" סיפר ל"מעריב אונליין": "כרגע המשפחה נמצאת בבית מלון סמוך מקום האסון. הרב של פוקט הוא היחיד שנמצא עם בני המשפחה והוא מספר שהם בוכים ונמצאים במצב קשה מאד". 

לדברי חדד, גופתה של הילדה טרם נמצאה ועיא עדיין מוגדרת כנעדרת. צוות צוללנים צפוי להגיעלמקום מחר ולהתחיל בחיפושים על מנת לחלצה. 


משפחתה של הנערה בת ה-12. צילום: אתר http://phuketwan.com

גורמים במשרד החוץ סיפרו על ניסיונות החילוץ: "השריפה שהתפתחה החלה במנועים והילדה נחנקה כתוצאה משאיפת עשן, לא ניתן היה לחלץ אותה בשלב זה, כל הנוסעים, בכללם המשפחה, הורים ושני האחים, קפצו למים. 

משרד החוץ, המחלקה לישראלים בחו"ל, ושגרירות ישראל בתאילנד מבררים את נסיבות המקרה ומחפשים אחרי פרטים נוספים. גם משטרת תאילנד הודיעה כי נפתחה חקירה כנגד בעלי וקברניט ספינת "הנסיכה או נאנג 5", ואף העבירה ביקורת ואמרה לכלי תקשורת מקומיים: "מנוע כזה לא יכול להתפוצץ סתם". 

נציגי משרד החוץ הגיעו אל האי על מנת לעזור למשפחה בהליכים אל מול הנציגים המקומיים ובהליך חזרתם לארץ. שעות הלילה בתאילנד מקשות מאוד על החיפושים, שיתחדשו ויעלו הילוך עם אור ראשון. 

אסון רודף אסון: גופת הצעיר מברלין זוהתה כישראלי

כמו כן, שגרירות ישראל אישרה היום כי גופת הצעיר שנמצאה ביום ראשון בברלין, היא של צעיר ישראלי כבן 22. ככל הנראה לא מדובר ברצח על רקע יהדותו, ונסיבות המקרה נמצאות עדיין בבדיקה. 

דובר המשטרה המקומית אישר כי הדרכון נמצא בתוך המכנסיים אותם לבש הגבר. על פי המשטרה המקומית, בגלל פציעות הפנים החמורות שהיו לאיש, לא ניתן היה להתאים את פרצופו לתמונת הפספורט שנמצאה.

הגופה נמצאה ביום ראשון בבוקר בחורבות כנסיית המנזר הפרנרציסקני בברלין, על ידי עוברים ושבים. הנתיחה שלאחר המוות הראתה כי האדם היה קורבן לפשע אלים. לדברי המשטרה, היו לאדם פגיעות ראש חמורות.
 
הגופה שכבה מאחורי אחד הקירות באזור, ליד שער ברזל. במקום הזה נמצאים לעיתים אלכוהוליסטים וחסרי בית, לכן ההנחה בתחילה הייתה כי מדובר בקרב בין אנשים הישנים במתחם.