פיגוע בקוסמוי: רכב תופץ התפוצץ הערב (שישי) בחניון תת קרקעי של קניון פסטיבל. לפי הדיווח של נתי חדד, מחילוץ והצלה קוסמוי, ישנם מספר נפגעים ביניהם שני תיירים. 



מסמרים וברגים רבים נמצאו במקום, לכן ההערכה כי מודבר במכונית תופת.



לאחר הפיצוץ נשמעו שניים נוספים, אחד בסורטאני ואחד בפוקט. לפי הודעת משרד החוץ, לא ידוע כרגע על ישראלים שנמצאים בזירה. 




זירת הפיגוע בקוסמוי. צילום: נתי חדד, קוסמוי חילוץ והצלה




זירת הפיגוע בקוסמוי. צילום: נתי חדד, קוסמוי חילוץ והצלה



רק לפני יומיים דווח על שני מריל בת ה-12 שנהרגה בשריפה בספינת טיולים בתאילנד במהלך טיול בת המצווה שלה. אחרי שהמעבורת שעליה שהתה עם בני משפחתה עלתה באש במהלך שיט בדרום תאילנד. הילדה טיילה יחד עם הוריה ואחיה. 



המעבורת, "הנסיכה או נאנג 5", הייתה בדרכה מהעיירה קראבי לפוקט כאשר סמוך לשעה שלוש וחצי אחר הצהריים (שעון מקומי) פרצה דליקה. זוג vהורים שהיו על המעבורת בחופשה עם שלושת ילדיהם, דיווחו כי בתם בת ה-12 נעדרת אחרי שהלכה לשירותים זמן קצר לפני השריפה. כוחות גדולים של המשטרה הימית בקראבי החלו לחפש אחרי הנערה לתוך הלילה, גם אחרי שהמעבורת טבעה לעומק של 18 מטר.



סירות דייגים וסירות מנוע מיהרו לכיוון המעבורת הבוערת ופינו 114 נוסעים לעבר חופי האי או נאנג הסמוך. "המעבורת נשרפה במהירות עצומה ולכן העובדה שהסירות היו קרובות עזרה לחילוץ", אמר מנהל המשרד הימי האזורי, וישאי קמוונג.



אמש דווח כי נמצאה גופה בעומק 18 מטרים ובמרחק של 100 מטרים מהמקום בו ארעה השריפה, וכלי התקשורת במדינה דיווחו כי מדובר בגופתה של שני. עם זאת, הליך הזיהוי עדיין נמשך.