קרן אור בנפאל: נער בן 15 נמשה היום (חמישי) כשהוא בחיים מההריסות.

חילוץ נער בן 15 מההריסות, נפאל
הוא נלכד מתחת להריסות בית המלון הילטון בקטמנדו כתוצאה מרעידת האדמה העצומה שגרמה להרס רב ברחבי נפאל וגבתה את חייהם של 5,500 בני אדם.

הנער נשאר ללא יכולת לזוז במשך חמישה ימים וחולץ ע"י יחידת החילוץ של נפאל כשהוא על אלונקה וצווארו מקובע בסד. אמבולנס לקח אותו לבדיקות וקבלת טיפול רפואי. אמו הייתה במקום במהלך החילוץ והביטה במתרחש. קהל גדול התאסף והריע כאשר האם הובאה אל בנה, וצלמי החדשות נהנו לצפות במפגש המרגש ביניהם.

מבית החולים בנפאל נמסר כי מצבו בינוני והוא נמצא כעת באשפוז באחת המחלקות להתאוששות.

בתוך כך, נמשכים מאמצי החילוץ של המשלחות שהגיעו מישראל. מתנדבי משלחת ישראלית הכוללת את פירסט, זק״א ואיחוד הצלה יצאו היום להגיש סיוע ראשוני בכפרים מרוחקים נוספים שטרם קיבלו סיוע, הממוקמים בטווח של חמש שעות נסיעה מהאזור המרכזי. 

הכפרים אליהם יגיעו נקבעו יחד עם צבא נפאל לאחר שמופו אזורי ההרס. רוב האזורים המרוחקים מנותקים מתשתיות תקשורת ולכן קשה לאמוד את מצבם.

אתמול הגיעו מתנדבי המשלחת לכ-17 כפרים במרחק של כ-150 ק״מ צפונית ומזרחית מהבירה, והיו הראשונים להגיש סיוע לתושבי אזורים אלה מאז רעידת האדמה בשבת. צוותי המשלחת מתניידים בשישה ג'יפים שנתרמו ע"י נפאלים מקומיים בוגרי קורס חקלאות בערבה.

מטוס הרקולס של חיל האוויר יגיע הערב לבומביי ומעמיס ציוד המיועד לקטמנדו. המטוס ישוב במוצ״ש מקטמנדו עם אנשי פיקוד העורף. אם ישארו מקומות ישיבה, צה"ל יטפל באפשרות העלאת ישראלים הנמצאים בקטמנדו, בה נמצאים כעת כ-60 ישראלים. החיפושים אחרי מנותק הקשר הישראלי היחיד, אור אסרף, נמשכים.