ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) נטל הלילה (שבת) אחריות על פיגוע הירי שהתרחש אמש בעיר סוסה שבתוניסיה, שגבה את חייהם של 39 בני אדם, ביניהם בריטים וגרמנים.


 


בהודעה שפרסם הארגון דרך רשת הטוויטר, נכתב: "האח שלנו, החייל של הח'ליפות הגיע ליעדו במלון אימפריאל ולמרות אמצעי הביטחון הוא הרג 40 כופרים". 



בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה של תוניסיה הודיע כי הממשלה מתכוונת לסגור בתוך שבוע 80 מסגדים שנשארו מחוץ לשליטת המדינה, זאת על מנת למנוע הסתה ואלימות נוספת.



במתקפת הטרור שהתרחשה אמש נהרגו, כאמור, 39 בני אדם. אחד מן המחבלים שהגיע למקום נהרג לאחר מצוד שהתקיים אחריו. חמוש נוסף שהשתתף בפיגוע, נמלט ככל הנראה מהמקום. כוחות הביטחון המקומיים מנסים לאתרו. 

סוסה היא אחת מערי הנופש הכי פופולריות בחוף הצפון אפריקני, ומושכת תיירים רבים מאירופה ומהמדינות השכנות.

ההתקפה הקודמת שהתרחשה בתוניסיה, הייתה כשחמושים מיליטנטים אסלאמיים פשטו על מוזיאון ברדו בבירה תוניס וגרמו למותם של קבוצת תיירים זרים. הייתה זו אחת מההתקפות החמורות של העשור במדינה הצפון אפריקנית.

מתקפה נוספת, המיוחסת לארגון דאעש התרחשה אמש בכווית סיטי, בירת כוויית במסגד שיעי הפועל בעיר. מושל המחוז הודיע כי לפחות 10 בני אדם נהרגו בהתקפה הקטלנית המתרחשת בחודש רמדאן, הקדוש למוסלמים.