שרי החוץ של המעצמות ושל איראן מציגים בשעה זאת (שלישי) את הסכם הגרעין אליו הגיעו הבוקר. שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, ומקבילה האיראני, מוחמד זריף נשאו הצהרה משותפת, היא באנגלית והוא בפרסית. 



"זהו יום היסטורי" אמרה מוגריני. "זהו כבוד גדול עבורינו להכריז שהשגנו הסכם על הסוגיה האיראנית. האומץ והכבוד ההדדי הגיעו למה שהעולם קיווה לו. ללכת ביחד בשלום כדי לעשות את העולם לבטוח יותר".



"זה יום היסטורי כי אנחנו יוצרים את התנאים ליצירת אמון בין כולם. זהו רצון ומאמץ משותף. זה לא יהיה קל. החלטות היסטוריות אף פעם לא קלות, אך למרות זאת, הכבוד והנחישות איפשרו לנו להתגבר על הבעיות. היתה לנו אחריות לבאים אחרינו. קיימנו את המשא ומתן בהצלחה".



"הרבה מאוד אנשים איפשרו לקיים את המשא ומתן הקשה הזה, אני רוצה להודות לכולם. לסבא"א, לממשלת אוסטריה שאירחה אותנו כאן. אנחנו והרפובליקה של איראן ושאר שרי החוץ שהשתתפו, נפגשנו כאן לאחר חודשים ארוכים של עבודה משותפת, שמבוססת על העקרונות של לוזאן. הסכמנו היום על הטקסט הסופי של ההסכם. חברות האיחוד האירופי ושאר החברות, ההסכם הזה יבטיח שתוכנית הגרעין של איראן תהיה רק לצרכי שלום".



על ההסכם עצמו אמרה שרת החוץ של האיחוד האירופי: "אנחנו מצפים לשיתוף פעולה מוחלט. איראן התחייבה שלא תשיג לעולם נשק גרעיני. יש הגבלות על תוכנית הגרעין האיראנית והסנקציות הקשורות לסוגיות מסחר וכלכלה יוסרו. ההסכם מפורט וספציפי מאוד וזה חשוב, כי כל הצדדים רצו בהירות כדי להבטיח את יישומו המוחלט". 


לדבריה, העסקה הזאת מאוזנת, ומבטאת את ההסכם של כל הצצדים. "ההסכם יובא ויוצג לכולם בימים הקרובים. אנחנו מודיעים שזוהי לא רק עסקה, זו עסקה טובה לכל הצדדים. ההסכם הזה פותח אפשרויות חדשות לפתור משבר שקיים יותר מעשר שנים. אנחנו מחוייבים ליישם את ההסכם הזה, אנחנו קוראים לקהילה הבינלאומית לתמוך ביישום המאמץ הבינלאומי הזה, לסיכום המשא ומתן שלנו. זה לא סוף העבודה המשותפת שלנו". 

הנשיא התייחס גם לישראל ואמר: "אנחנו נמשיך לחזק את בטחונה של ישראל, כפי שעשינו בעבר".