ספירת הקולות ביוון: מפלגת השמאל סיריזה תהיה זו שככל הנראה תרכיב ממשלה בתוך שלושה ימים, כך לפי מקור בכיר במפלגה, עם פרסום התוצאות המוקדמות של הבחירות במדינה.



בהתבסס על כ-50% מקולות שנספרו הערב (ראשון), מפלגת השמאל האוחזת בשלטון זכתה לכ-35.54% מקולות, לעומת 28.07% ליריבתה השמרנית הדמוקרטית "ניאה דמוקרטיה" - "הדמוקרטיה החדשה", כך לפי נתוני אתר משרד הפנים של יוון.



על פי התוצאות הללו, סיריזה תקבל 144 מתוך 300 המושבים בפרלמנט, ואילו השמרנים יקבלו 75 מושבים.



במקום השלישי נמצאת מפלגת "השחר המוזהב", מפלגה ניאו נאצית שמגדילה את כוחה. בהתבסס על ספירת הקולות, שיעור ההצבעה בבחירות עמד על 55%.



אלכסיס ציפראס, ראש ממשלת יוון שהתפטר ועומד בראש המפלגה המובילה, אמר כי הוא יקים ממשלה בתוך שלושה ימים. למרות שמדובר בתוצאות שאינן מלאות, המפלגה הדמוקרטית מסרה עם פרסום התוצאות כי היא מודה בתבוסתה.



כזכור, לפני חודש בדיוק, הכריז ציפראס הכריז על התפטרותו ועל הקדמת הבחירות במדינתו, זאת סביב המחלוקת הקשה עם האיחוד האירופי בנוגע לחילוץ יוון ממשברה הכלכלי. 



החלטתו של ציפראס נועדה על מנת להבטיח את אישור הסכם החילוץ של המדינה, למנוע מרד במפלגת השלטון ולהבטיח את תמיכת הפרלמנט בהסכם החילוץ הנוכחי.


ההחלטה על הקדמת הבחירות, נשענה על כך שבשבוע הקודם להתפטרותו, המחאה על ההסכם אליו הגיעה הממשלה עם האיחוד האירופי, הלכה והחריפה. התבטאויותיו של שר האנרגיה היווני היו קשות, והוא הצהיר גם כן בפומבי כי על המדינה לגשת בהקדם לבחירות.