חקירת הטבח בקליפורניה: חוקרים אמריקאים מאמינים כי טאשפין מאליק, היורה שלקחה חלק בטבח בסן ברנרדינו שבקליפורניה בו נהרגו 14 בני אדם, נשבעה אמונים לארגון המדינה האסלאמית (דאעש), כך לפי מקורות בארצות הברית. על פי גורמים רשמיים המצוטטים בדיווח של CNN, האישה פרסמה סטטוס בפייסבוק תחת שם בדוי, בו הצהירה על נאמנותה לראש ארגון הטרור, אבו בכר אל-בגדדי.

ייתכן שהשבועה נמסרה עוד במהלך הפיגוע, אך אין זה אומר כי היא ביצעה את הפיגוע בהדרכתם של אנשי הארגון. 

בעל הבית השתגע: ארצות הברית פשוט לא מבינה את דאעש

מאליק איננה המעורבת היחידה במעשה. בן זוגה, סאייד רזואן פארוק, שהינו אמריקני ממוצא פקיסטני, עבד באותו המחוז והשתתף בחגיגות שנערכו במקום. הוא עזב את האזור ולאחר מכן חזר וביצע את הירי המסיבי במשתתפים. בני הזוג נהרגו במהלך המצוד שניהלו אחריהם השוטרים. כמו כן, אדם נוסף נעצר לאחר שנראה נמלט מזירת האירוע, אך טרם ברור מהי מידת מעורבותו. 


זירת הירי. צילום: רויטרס

מסע ההרג המטורף התחולל במהלך מסיבת חג המולד בקמפוס של המרכז הקהילתי "אינלנד", שהושכר למחלקה לבריאות הציבור של המחוז לכבוד האירוע. המקרה הקשה הוא עוד דוגמא של התגברות האלימות ומסעות הירי הקטלניים בארצות הברית, מאז הטבח בבית הספר היסודי בניוטאון, קוניטיקט, בדצמבר 2012, בו נהרגו 27 בני אדם.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, היה בעיצומו של ראיון ברשת CBS, כאשר החדשות על הירי קטעו אותו. לאחר שתודרך על ידי היועצת לבטחון לאומי ליסה מונקו, הוא חזר למצלמות והביע את תנחומיו על מות הקורבנות. הוא הוסיף ואמר כי חקיקה יכולה להפחית את הסיכויים כי ירי כזה יחזור שוב. אובמה אף ציין אתמול כי המניע למעשה עדיין לא ברור, אך הדגיש: "פעם אחר פעם יש מקרים של ירי המוני במדינה שלנו. אסור לנו לאפשר שזה יהיה אירוע נורמלי".


שוטרים מאבטחים את אזור הירי. צילום: רויטרס