עימות פוליטי התרחש הלילה (רביעי) בין המועמדים לנשיאות מטעם הרפובליקנים, בחסות רשת CNN. כצפוי, דונלד טראמפ משך את רוב האש. ג'ב בוש מושל פלורידה לשעבר, שהקמפיין שלו מתקשה להתרומם, היה להוט לפגוע בטראמפ, המתמודד המוביל לנשיאות מטעם הרפובליקנים. בין השניים שררה אוירה מתוחה כשעסקו בכמה סוגיות, ביניהן תכניתו של טראמפ למנוע ממוסלמים להיכנס לארצות הברית, וכוונתו לרדוף אחר בני משפחה של פעילי דאעש.



כזכור טראמפ אמר בעבר לתומכיו כי "אני שומע שאנחנו רוצים לקלוט 200 אלף סורים והם יכולים להיות קשורים לדאעש". הוא תיאר אותם כ"צבא של 200 אלף איש" והוסיף: "הם באים לכאן מסוריה כחלק מהגירה המונית ואם אני אנצח, הם ילכו חזרה הביתה".



על ההתבטאות האחרונה אמר בוש כי זו "עוד דוגמה לחוסר הרצינות של טראמפ". בנוסף טען כי טראמפ הוא "מתמודד כאוטי", וכי הוא יהיה "נשיא כאוטי". טראמפ בתורו טען כי הקמפיין של בוש הוא כישלון, ואף נראה בשלב מסוים מסוים ממלמל לעצמו "תעשה לי טובה". הוא הציג את הטיעונים ההתקפיים הרגילים שלו נגד המושל לשעבר ואמר שהוא נחמד מדי. "אני חושב שג'ב הוא אדם נחמד, מאוד נחמד", אמר טראמפ, "אבל אנחנו צריכים קשיחות. כשבוש התערב טראמפ אמר "אתה מבזבז הרבה אנרגיה, אבל זה לא עובד לך". בוש תקף בחזרה "דונלד, לא תוכל לבנות את דרכך לנשיאות על העלבות".





מרקו רוביו וטד קרוז, המתמודדים הנוספים, נאבקו על שורת נושאים, ביניהם תכנית המעקב של סוכנות הביטחון הלאומית, רפורמת המהגרים והדרך בה ארצות הברית צריכה להגיב לדיקטטורים במזרח התיכון. רוביו תקף את קרוז על תמיכתו באקט החופש של ארצות הברית - חוק שמקשה על הממשלה להשיג גישה לתרשימי טלפונים של אזרחים. "זה העולם שאנחנו חיים בו. מדובר בקבוצה ג'יהאדיסטית קיצונית מאוד מתוחכמת", אמר רוביו שהצביע נגד האקט. "אנחנו חיים בתקופה שאנחנו צריכים יותר כלים, לא פחות כלים".






ביקורת קשה כלפי טראמפ. באדיבות רשת CNN





טראמפ ספג ביקורת נוספת מארבעת המועמדים  שנמצאים מאחוריו בסקרים. הארבעה העלו את נושא האיום האיסלאם הקיצוני ותקפו את טראמפ על הצעתו נגד המוסלמים. "אתה חושב שזה יעזור לביטחון אבל זה לא", אמר סנטור דרום קרוליינה, לינדזי גרהאם, שהוא אחד ממבקריו הקולניים של טראמפ. "דונלד טראמפ עשה את הדבר היחיד שאסור לעשות - הכריז מלחמה על האסלאם עצמו". סנאטור פנסילבניה לשעבר, ריק סנטורום, אמר ש"זו לא ההצעה הנכונה". אבל במקביל תקף את תרבות ה"פוליטיקלי קורקט", שלדבריו פוגמת בוויכוח על תפקידם של מוסלמים בחברה. "לא כל המוסלמים ג'יהאדיסטים", אמר. "אבל כל הג'יהאדיסטים מוסלמים".



טראמפ נשאר המועמד המוביל לנשיאות כשאחד הסקרים שבוצעו העניק לו 41%, זו הפעם הראשונה שהוא שובר את גבול ה-40% בסקר לאומי. עם זאת, המתמודד טד קרוז, סנטור טקסס, נושף בעורפו כשסקרים במדינת אייווה מראים שמספריו העלייה וכרגע ממצבים אותו בתיקו מול טראמפ ואפילו בהובלה עליו. עם זאת, המועמד הוכיח תאבון נמוך להתעסקות בטראמפ.